Boden Handboll

Det var ett tag sedan jag skrev något om mitt favoritlag i norr. Klubben är ett intressant projekt att följa. Handbollen i norr för verkligen en tynande tillvaro, men den lever. Och Boden Handboll visar att man med vilja troligen kan sätt Norrbotten på kartan igen. Andra klubbar bör studera vad man gör i Boden och ta efter. I år fullkomligt krossar man allt motstånd i norr 1: an. Det är rätt imponerande med tanke på att det är bara andra säsongen laget existerar. Det ska bli intressant att se om man kan mäta sina krafter med lag söderöver.

Men allt handlar inte om damlaget. Man har ett F94-95 lag (fd Hornskroken). Laget var snubblande nära att gå till steg-4 i USM. Och det i en grupp bestående av GUIF, Hellton och Kungälv.

Kommentarer
Postat av: Lappis

Riktigt kul att du följer Boden Handboll. Ska bli riktigt intressant med ett kval till allsvenskan, där möter BHIF segraren i div. 1 östra (tror jag).

2010-12-29 @ 21:59:06
Postat av: Mera snö till alla

Kul läsning om Boden Handboll. Hoppas att du orkar blogga vidare du och någon till är den som håller hög klass och en viss bredd.

Kör på du har läsare i hela landet

2010-12-29 @ 22:48:17
Postat av: Stockholmaren

Men Boden gick ju till steg 4. Jag såg dem i Märsta och det var ett jätteduktigt lag.

2010-12-30 @ 09:02:41
Postat av: Till Stockholmaren

Det var en annan förening än Boden Handboll IF.

Men du har rätt dom är bra.

2010-12-30 @ 14:21:38
Postat av: Bodansarn

Det var Bodens BK:s flickor som spelade i Märsta och är i steg 4.

2010-12-31 @ 13:55:11
Postat av: Fundersam

På tal om Norrlandsklubbar tycker jag att du missat Kiruna HK med Lag i alla ungdomsgrupper och många tränare med TS1 och TS 2 utbildning. Deras a-lag är unga men på damsidan har de en målvakt i Norska elitserien som de kan ta hem om något år när laget är komplett. Vad jag sett så har klubben mellan 400 & 500 spelare. De spelar mycket i Norge och har en mycket stark förening. Kolla själv på deras hemsidor. Tycker som du att SHF inte förmår att sälja ut Hemma VM. Deras Rallacup är en mycket stor och bra cup. tror de slog BBK och övriga lag i många finaler detta år.

2011-01-04 @ 11:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0