Jernemyr

Och så kom Jernemyr med i bruttotruppen. Det var bra att Ola/Staffan äntligen slutit fred med Magnus. Det var på tiden. Och är Jernemyr med i bruttotruppen så lär han också vara med i VM-truppen. Har svårt att tänka mig något annat. Bruttotruppen var annars den väntade. Inga skrällar här inte. Men det är inte lika lätt att gissa vilka som slutgiltigt finns med i VM-truppen.

Med EM-kvalet och matchen mot Danmark i minnet så har jag svårt att tänka mig en svensk succé i VM. Det är i större fel på förmågan eller antalet talanger, men landslaget brister tyvärr i rutin och spelar ibland alldeles för huvudlöst. Den stora skillnaden mellan Danmark och Sverige var rutinen eller smartheten som jag skrev i förrgår. 

Signturen FP tog upp en relevant frågeställning. Hur länge får Ola/Staffan vara kvar om det inte blir någon succé i år heller? Någon gång måste de leverera, annars kan de inte stanna kvar. Linnell var man snabb att byta ut trots att han är den senaste tränaren som nått en framgång i ett mästerskap. Likaså fick inte heller Ulf Schefvert vara kvar. Kan det vara så att det inte är resultaten som styr om man får vara kvar som landslagstränare utan att det istället handlar om ha så bra kontaktnät som möjligt. 

Efter en paus är det åter dags för en ny elitserieomgång. Det är inte så dumt det heller. Allt handlar inte om VM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0