Måste bara

Fick en kommentar från en av dessa Martin som jag måste kommentera. Jag trampade tydligen på tårna. Jag kan inte låta bli att undra vad det var jag som skrev som var så känsligt. Kul också att någon fick för sig att Martin var Mart. Men med tanke på formuleringarna i kommentaren så var det väl inte så förvånande. Nåväl, Martin skriver:

"Den här bloggen har gått från läsvärd till en blogg som räknar upp självklarheter ena dagen, och gnäller den andra. Borta är det egna tänket och analyserna.

Idag kastat skit på Arne, som man kan tycka vad man vill om, men ingen annan har varit beredd att lägga så mycket tid och energi på herreliten.

Eftersom jag är insatt i den delen så frågar jag; Vilka belägg för, och vilken kompetens har du att bedömma tekniken hos företaget som producerar webb-matcherna?
"

Martin kan mycket väl ha rätt när det gäller den första meningen. Det är möjligt att jag blivit en gnällig jävel som bara tar efter andra. Har faktiskt inte haft särskilt mycket tid att lägga ner på skrivandet och det bör ha påverkat innehållet negativt. Jag ska försöka bättra mig.

Men jag tycker inte att jag kastade skit på Arne. Han har säkert slitit och lagt ner mycket jobb på HEH och gjort mycket nytta för handbollen i Sverige. Men det innebär inte att allt han gjort varit lyckat. Ingen är väl för fasiken ofelbar, inte ens på HEH: s kansli. Och det jag skrev var egentligen bara att jag tyckte att det var stötande att publicera en hyllningsartikel om allt lysande som HEH åstadkommit under Arnes ledning. Det kändes inte helt objektivt och sakligt. För i sanningens namn så kändes vissa av hyllningarna konstruerade. Hur fasiken kan t ex HEH ta på sig äran av att Lund fick en ny arena?? Jag tycker fortfarande att artikeln kändes som något som klubben för inbördes beundran hade kunnat publicera.

Det känns som om det här med HEH: s sajt var det som gjorde Martin mest ilsken. Det är lätt att misstänka att Martin alltså är involverad i HEH: s sajt. Men alla som går in på HEH en dag när det är flera matcher vet att sajten går ner och blir långsam. Den kunde alltså vara snabbare och vara dimensionerad för en högre belastning. Sajten i övrigt är väl rätt ok, men den sticker inte ut så mycket. Den är inte unik och det kanske man kunde försöka eftersträva från HEH. Den kunde t ex innehålla vassare journalistik och den kunde vara snyggare (men det kan ju handla om tycke och smak). Efter flera år i IT-branschen så tycker jag nog att jag vågar tycka till i ämnet.   

Kommentarer
Postat av: Martin

Ja, du sätter fingret på problemet vad gäller bloggens innehåll. Tidigare var denna blogg för mig en site som jag omgående tog mig till när jag slog mig ner vid datorn på morgonen. Nu kommer jag allt mer ofta på mig själv med att inte ha kollat bloggen under hela dagen. Troligen ett resultat av att innehållet blivit sämre. Sen har jag ingen rätt att kräva bättre skriverier av en hobbybloggare, men ser inlägget mer som en "reminder"



Arne är enigt ryktena en svår man att arbeta med. Går sina egna vägar och vill inte alltid lyssna på rätt personer. Med det sagt kan vi väl lägga undan alla idéer om att jag har något med HEHs organisation att göra. Precis som du skriver så kan man önska sig mycket mer av HEH.nu, men det kryllar inte av pengar inom handbollen.



Det jag främst ifrågasatte var din kompetens att bedömma webb-sändningarnas kvalittét och resurser.

2010-12-27 @ 17:58:49
Postat av: UT

Det första HEH bör göra är att flytta kansliet. Att sitta i Vårgårda är dödsdömt. nej, till 08-land eller Skåne för exponering och närhet till då antingen huvudstaden eller där handbollen är störst + kontinenten.

2010-12-29 @ 12:37:51
Postat av: Martin

HEH kommer utgå från Göteborg i fortsättningen. Det är bra. Goda förbindelser med Skåne. Handbollen är trots allt störst i väst.

2010-12-30 @ 02:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0