Snart match

Snart dags för damlandslaget igen. Jag känner mig lite nervös faktiskt. Jag vill att det ska gå vägen mot Frankrike men kan inte släppa tanken att det ska komma en reaktion. Damlandslaget brukar ju ha sina svackor. Kommer den idag månne?

Starkt av Danmark att vinna igår. Men jag retar mig på publiken som buar i varje match åt sina motståndare. Vad är det för jävla attityd? Och hur länge får Trefilov vara kvar som tränare? Helt otroligt att Ryssland aldrig provar en ny tränare. Av kommentarer bl a i Aftonbladet så är det ju många som gillar att dissa handboll och framförallt damhandboll. Annat är det i Danmark. Närmare 12000 i publiken och uppmot 1,7 miljoner tv-tittare. Här är det inget snack om att flytta på sändningar för att visa en Beck-film. Kan damhandboll någonsin få samma uppmärksamhet i Sverige? Men jag håller tummarna för fortsatta framgångar för det danska laget (och för herrarna senare i vinter). Ju bättre det går för de danska landslagen desto mer pengar får dansk handboll. Pengar som i förlängningen även är till nytta för svenska spelare eftersom de då får chansen till proffskontrakt på andra sidan sundet. Så länge man är kvar i Sverige så finns det inte samma möjlighet att leva på sin sport. Tråkigt men sant.





Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma



Du har säkert hört kommentatorerna nämna att "uppmaningen" att bua motståndarna kommer från förbundskaptenen. (indirekt) Jag håller med DIG. Det ser inte bra ut (det låter inte bra)



Jag tycker det var bra att man uppgraderade sändningarna från EM till "fetfyran" istället för att sända i TV4SPORT.



Ett litet steg för damhandbollen :P

2010-12-15 @ 13:35:30
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0