Vinst igen

Två vinster i rad i ett mästerskap. När hände det senast för damlandslaget? Men nu är det i alla fall ett faktum. Känns lite märkligt att man redan nu är klara för mellanrundan. Men man har nått dit helt rättvist. Efter en lite skakig inledning idag så var man det klart bästa laget. Det var en revansch för Annika Wiel Fredén, men jag tycker att hon inte är så särskilt bra. Hon saknar ju all form av teknik och lever enbart på sin snabbhet. Linnea var också bättre idag, men som vanligt var hon ojämn idag. Hon är rolig i intervjuer eftersom hon själv har en så annorlunda bild av sitt eget spel jämfört med vad andra tycker.

Bäst igen var Gabriella Kain. Måtte hennes målvaktsspel hålla i sig hela turneringen.

Men så jäkla usel coach Ukraina hade. Varför tog han ingen timeout när det började strula för laget i början av andra halvlek. Man hade ju trots allt häng på Sverige. Och varför satt han helt uppgiven på bänken under andra halvlek? Och jag undrar vilka förolämpningar han klämde ur sig till laget. När ska staterna i öst fatta att man måste börja ändra sitt ledarskap?


Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma



Haha, jag tycker Linnea har spottat upp sig. Hon är ju med för att skjuta - då ska hon ju göra det mä!!



Jag har tidigare suttit i soffan hemma och tänkt, om Linnea ändå inte ska skjuta kan väl Anna Olsson lika gärna spela där? Hon lär ju inte tveka i något läge iaf... :D

2010-12-09 @ 09:33:58
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0