H43

Så fick H43 en ny interimsstyrelse igår. Uddenäs går återigen in som en räddande ängel. Och exit Roland Ekström som ordförande. Ekström har annars varit en vitamininjektion i föreningen och fått H43 att avancera på flera områden, synd bara att han varit ekonomiskt lättsinnig. H43 har gått i samma fälla som Lugi gjorde för några år sedan. Det kommer att ta lång tid innan man är i ekonomisk balans igen. Jag tror inte att man kommer att ha råd med både Nemanja och Zoran. Minst en kommer att få lämna klubben. Jag är också tveksam till hur man ska ha råd med ett damlag i elitserien, även om H43 hävdar att damlaget har ekonomiska garantier. Vi ska nog räkna bort H43 som ett topplag de närmaste säsongerna, även om man har duktiga juniorer att fylla på med.

Två ovissa matcher idag.

Vem är starkast av RIK och H43? RIK har gått sämre ett tag medan H43 har ångat på stärkta av de interna problemen. Det kan gå hur som helst, men H43 brukar ha svårt borta mot RIK. Jag tror dock att H43 vinner.

Vem vinner av Drott och Hammarby? Drott har gått bättre på slutet än Hammarby. Jag tror alltså att Drott vinner.

Kommentarer
Postat av: Birger Henningsson

Hoppas verkligen du har fel avseende Nemanja och Zoran.

Med dessa kvar kan ett inkomstbringande slutspel vara ett faktum nästa säsong.

Var själv på årsmötet som var över på en kvart.

Lite förvånad, hade väntat mig mer känslor och

information.



2010-02-17 @ 15:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0