Iran

I ett inlägg för någon dag sedan så skrev jag att Iran mycket väl kan dyka upp i VM inom kort. Men det blir inte i Malmö. De torskade mot Saudiarabien och Japan i mellanrundan under Asiatiska mästerskapen och missade chansen. Iran hamnade på plats 7. Från Asien kommer nu istället Sydkorea, Bahrain och vinnaren mellan Japan och Saudiarabien. De sistnämnda slog Japan i mellanrundan och får väl räknas som favorit. På HEH kan ni läsa om upplösningen i Bahrains semifinal.

Värt att notera är att Kuwait inte deltog i mästerskapet. Jag vet inte varför, men kan det ha att göra med skandalmatchen mot Sydkorea för något år sedan?


Kommentarer
Postat av: Mitt6

Kuwait har ingen tränare som leder landslaget. Roligt är Saudi, som har Lars Friis-Hansen som tränare. Han tränade även Kuwait då de var som bäst. Hade han fått vara kvar i Lugi så hade Lund haft minst ett SM guld.

2010-02-19 @ 12:20:34
Postat av: Marcus Haglund

IHF har stängt av Kuwait. Kommer inte riktigt ihåg varför men har för mig att berodde på att nationen inte följde de regler och lagar som bland annat Internationella Olympiska Kommittén har satt upp.

2010-02-19 @ 16:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0