OV

Och så förlorade OV åter en viktig bottenmatch. Naturligtvis är det kört nu. Trist för Helsingborgarna att sejouren även denna gång blev kortvarig. Undrar hur det nu blir med danskimporterna, kommer man att behålla dem? Man kan också undra när OV kommer tillbaks. Jag tror det kommer att dröja.

Avbytarbänken brukar ha koll och skrev att ingen av importerna spelade igår, men av målprotokollet att döma så spelade i alla fall två.

Ska bli intressant att se om Kristianstad kommer att undvika kvalplats, helt omöjligt är det inte. Men blir det kval så tror jag inte de behöver vara så oroliga. De bör fixa det ganska lätt.

Det andra laget som är orangefärgat, Lindesberg, är i samma situation. De vill naturligtvis också undvika kval. Det blir en viktig streckmatch mot Skövde i veckan. Men även här så tror jag att Lindesberg fixar ett kval galant.

En annan streckmatch i veckan är Malmö mot H43. Det lär bli en tuff tillställning. Och det är svårt att gissa vem som kommer att vinna. Men även om H43 vinner så tror jag de får svårt att undvika kval.

Omgångens klara favoriter är Alingsås mot OV och Sävehof mot Lugi. Varken OV eller Lugi lär ha något att sätta emot. 

Ska också bli intressant att se om Guif fortsätter att ånga på. 




Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Kollade onlinen i efterhand och där finns inga "danskar" med. Underlig registrering om de nu gjorde mål...

2010-02-22 @ 20:22:20
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Dodo

Yes, ned med förväntningarna... Sävehof-Lugi lär sluta med en komfortabel Sävehofseger, men, men... Någon gång kommer skrällen och du längtar och hoppas precis som jag på den. :)

2010-02-22 @ 22:31:53
URL: http://snickesnack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0