Scenario

I den utmärkta handbollstidningen Skånska Dagbladet skriver sportchefen Artur G Bliding om ett eventuellt scenario. Han tror att H43 åker ur och att Roganovic i så fall ersätter Forsmoo i Lugi. Han hoppas också på en helskånsk SM-final mellan Ystad och Lugi.

Ja, risken är ju stor att H43 åker ur. Jag håller med Bliding om att det antagligen var en stor miss att ta i Pelle Käll. Det skrev jag redan under våren förra året. Det var visserligen turbulent inom laget redan när Ola Månsson fick gå, men det är knappast mindre turbulent nu. Men antagligen är det samma gruppering inom H43 som tog in Käll som fortfarande bestämmer, annars hade H43 antagligen gjort något med Käll med tanke på att det börjar blåsa runt laget. Men jag är ändå inte helt övertygad om att H43 åker ur, trots OV: s värvningar. H43 har alltid kunnat fajtas och det kan räcka för att undvika nedflyttning.

Men frågan är hur ekonomin är i H43? Har man verkligen råd med ett damlag i elitserien eller blir det nedläggning som förra gången man hade ett bra damlag? Och hur ska man kunna slussa in de duktiga herrjuniorerna i herrlaget? Här vill säkert ordföranden ha ett finger med i spelet. Han vill säkert det bästa för sin son.

Jag är inte heller säker på att Lugi vill ta in Roganovic. Man har antagligen inte råd. Och jag tror man gärna fortsätter på det ungdomliga spåret.

Och det bör inte heller bli någon helskånsk SM-final. Har svårt att tänka mig att t ex både Sävehof och Alingsås skulle missa. Men antagligen har Lugi chans i år. Med både Forsmoo på plats och Kim Ekdahl frisk så blir man farliga.

Idag tänker jag se H43 möta Alingsås.  Undrar om jag får se Avbytarbänken då?

Och det ska som sagt bli kul att få uppleva handbollsfest och Rock and Roll.
(Ja, jag vet att det inte lär bli något av det.)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0