Tappat en läsare

Det verkar som om jag tappat en läsare. Signaturen "!" tackar för sig emed motiveringen att det är osäkert med anonymiteten på nätet när man kommenterar. Alltid trist att tappa en läsare och jag hoppas att personen kommer tillbaka. För egen del så inser jag att min egen anonymitet kommer att upphöra någon gång under året. Det är för jobbigt att skydda identiteten.

Jag har idag blivit intervjuad som bloggare och det har inneburit att jag funderat över ett antal företeelser i handbollsvärlden. Två av dessa är:

1. Handbollens slutenhet och konservativa inställning. Ibland känns svensk handboll som klubben för inbördes beundran. Man bevakar sina positioner och har svårt att ta emot kritik och nya idéer utifrån. För att utveckla handbollen måste det till en ökad öppenhet och tolerans från HEH, Handbollsförbundet och klubbarna. Man måste börja inse att man inte sitter på all kompetens själv.

2. Internationell handboll mår inte bra. Vi har en korrumperad världspresident. Vi har domare som tar emot mutor. Vi har rättsinstanser som är för fega. Det börjar bli en väldigt stor skillnad mellan några få världslag och resten. Och dessa världslag som redan har börjat samarbeta kommer att sätta käppar i hjulen för landslag och internationella mästerskap. Det riskerar att bli som i hockey-VM där de bästa spelarna inte deltar.

Sen fick jag en kommentar som fick mig att fundera på vad det är som gör att man uppfattas som en stjärna i elitserien eller ej. Jag tänker återkomma i ämnet.

Till sist kan jag konstatera att skurken Löke bytt klubb igen. Undrar om han skrivit på fler än TuS N.-Lübbecke denna gång?

Och ikväll vinner Guif och Sävehof. Sävehof marschar fram mot serieseger och Guif är på väg att säkra slutspelsplatsen.



Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Trevlig intervju, med intressanta åsikter. Gissar att läsarantalet ökar nu.

2010-02-17 @ 14:18:25
URL: http://www.avbytarbanken.bloggplatsen.se
Postat av: Stürmerfoul

Ja, det var en överraskning att bli intervjuad. Jag är tacksam för uppmärksamheten. Men även om det kanske initialt blir fler läsare, så är det bara att inse att de antagligen inte blir så långvariga.

2010-02-17 @ 15:20:11
Postat av: LL

Kul med intervjun på heh. denna blogg är värd all uppmärksamhet den kan få. Tycker synd om ! som ska missa denna trevliga läsning för en liten petitess. Dock även tråkigt för bloggen då han/hon kommer med många intressanta kommentarer.

2010-02-18 @ 00:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0