Diverse

Signaturen "Perikles" undrar om den här bloggen blivit dansk och efterlyser mer om IFK Kristianstad. Ja, det har varit mycket om Danmark sista tiden. Men det kommer att gå över när Sverige spelar i EM eller när elitserien börjar igen.

Men jag hade gärna skrivit mer om Kristianstad, som verkligen är ett lyft för handbollen. Jag ser fram emot att få se den nya hallen. Men innan dess räknar jag med att få se Kristianstad ta emot Lugi i hemmahallen.

Jag gillar Avbytarbänkens kommentarer. De är kortfattade och ibland syrliga. Det är lätt att tappa självförtroendet. Nu senast menade han att det är svårt att ha ett större underlag för domarstatistiken när det inte spelats fler matcher. Och det stämmer ju. Men det är samtidigt ett dilemma eftersom jag fortfarande tycker att om man ska dra slutsatser om domarparen så bör man nog ha statistik från flera säsonger. Om jag räknade rätt i hastigheten så är snittantalet matcher per domarpar runt 16 stycken. Det känns som en tillfällig formsvacka hos ett domarpar kan påverka statistiken när det inte är fler matcher.

Men som sagt. Jag tycker att alla bör ta del av statistiken för den är intressant. 

Men är det inte lite svårt att veta vilka domare som t ex är hemmadomare? Det verkar som om man dömer rätt olika beroende på om det gäller straffar eller utvisningar. Och det samma gäller antagligen också andra domslut. Det ska bli intressant att se Avbytarbänkens kommande analyser.


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Syrliga låter så negativt. Logiska är ett bättre ord =)

2010-01-13 @ 22:04:23
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Avbytarbänken

Förövrigt anser Avbytarbänken att det finns tillräckligt många handbollsintresserade, och uppenbarligen nätanvändare, i Kristianstad för att någon därnere ska kunna dra igång en blogg.

2010-01-13 @ 22:06:44
Postat av: !

Dokka Haug kanske? Han skrev underhållande i Sjöstrands nedlagda gråta ut-blogg,

2010-01-14 @ 10:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0