En dag utan inlägg

Jag försöker som ni kanske märkt skriva minst ett inlägg om dagen. Men igår så fick jag inte någon tid över, vilket jag beklagar. Idag så hinner jag inte heller med mer än detta enda. Ska försöka återkomma med mer skrivande i helgen.

Sammangåendet mellan FCK och AG Håndbold verkar få roliga konsekvenser. Den anrika klubben FIF är tydligen den klubb som äger licensen och har hyrt ut den till FCK för 300 00 DKR per år. Och nu vill FIF ha betydligt mer betalt för att släppa licensen till AG København. Samtidig så verkar AG Håndbold kunna gå upp till elitserien av egen kraft. Det blir intressant om FCK kvalificerar sig för Champions League för då har alltså AG København ett val att göra. Antingen spelar på AG Håndbolds licens och slipper då betala något till FIF men missar då Champions League eller så spelar man på FIF: s licens och kan spela i Champions League men får då också punga ut med en rejäl slant till FIF.

En annan konsekvens av samgående är att Mr FCK, Flemming Østergaard, även kallad Don Ø, inte får lov att sitta i styrelsen i två handbollsklubbar. Han måste alltså antingen lämna FCK eller AG København.

GOG tappar ytterligare en spelare nu. Thomas Skoglund går enligt dansk media till Team Tvis Holstebro. Det börjar likna 10 små negerpojkar.

I förrgår skrev jag att Frankrike möter Island i EM-finalen och vilka som blir de sex bästa lagen. Kom att tänka på att Handbollsklubben inte verkade hålla med mig. Några höll på Frankrike, men ingen höll på Island. Och de andra höll på Danmark, medan jag trodde att Danmark skulle floppa. Det ska bli kul att se vem som har mest rätt.

Personerna i Handbollsklubben var ju rätt roliga när de pratade om Sverige. Alla var mycket tveksamma till att Sverige skulle vinna någon match, alla motståndare var svåra. Men sen tippade man ändå Sverige som tvåa i gruppen. Det kändes ologiskt. I reklamen för EM så säger dessutom Lövgren och Jihde att Sverige kan slå de stora. Så lät det inte i Handbollsklubben.

Trist att Handbollsklubben inte är kvar i vår. Känns ju konstigt att detta forum inte finns när det drar ihop sig till slutspel och finaler i Sverige. Det blir aldrig riktigt något av handbollssatsningarna i de svenska tv-kanalerna. Det görs aldrig helhjärtat och det är riktigt trist.

Axnér sa sig förresten ha magiska läsarsiffror för näst senaste inlägget. Själv är jag mycket glad över att siffrorna växer även i denna blogg. För mig är det magiskt med tresiffrigt antal besökare om dagarna även om jag säkert ligger långt efter Axnér.



Kommentarer
Postat av: uffe

Kristianstad gillar din blogg..

Kul att det finns folk med ett riktigt engagemang..

2010-01-17 @ 12:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0