Magnus Andersson får "kicken"

Som en konsekvens av sammangåendet mellan FCK och AG Håndbold så förväntas Magnus Andersson enligt dansk media att tvingas sluta i förväg. Ny tränarduo för AG København blir Klavs Bruun Jørgensen och Søren Herskind (har senare tid fungerat som expert i dansk tv).

Enligt danska uppgifter så kommer Magnus Andersson istället jobba tillsammans med Ola Lindgren i Rhein-Neckar Löwen.

Ett lite märkligt beslut från "Kasi-Jesper" kan jag tycka. Magnus har ju varit framgångsrik i FCK, men antagligen vill man ha en dansk prägel på det lag som man hoppas kunna bli Danmarks stolthet. Beslutet antyder också att man inte riktigt är nöjd med Olas arbete i RNL.

Min magkänsla säger att satsningen på AG København inte kommer att bli den succé man tror. Jag tror inte att det finns tillräcklig uppbackning för handboll i Köpenhamnstrakten.

Dessutom blir jag alltid mycket misstänksam när företag utvecklas som Kasi Group gjort hittills. Det känns som en bubbla som mycket väl kan spricka.


Kommentarer
Postat av: Joakim Simonsson

Trevligt blogg!

Jag gillar att den är så "ren".

Inte en massa "bjävs", onödiga bilder och ramar.

Det är texten som är det primära.

Internet är det enda fria mediet idag. Det gör att vi alla har möjlighet att vara "journalister".

Våra "gammelmedia" har inte monopol på ordet längre.

Leve bloggvärlden!

Förövrigt så är det intressanta vinklingar av händelser i handbollsvärlden.

"Upp med händerna! För handbollen"

2010-01-09 @ 11:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0