Mental sport

Har för mig att Claes Hellgren brukar säga att handboll är en mental sport. Det stämmer antagligen. Om vi jämför med Danmark så tycker jag inte, till skillnad från Axnér, att Danmark har bättre spelare än Sverige. Egentligen har inte Danmark några världsstjärnor men vilket lag! Och vilken coach! Danmark spelar med mycket med hjärnan och påminner om Sverige under guldåren. Igår körde ett taggat Danmark fullt av självförtroende över Serbien i första halvlek. När får vi se Sverige ha samma go igen? Jag som tippat att Danmark skulle få svårt i EM får kanske ompröva mitt tips.

Mina övriga tips igår gick hyfsat. Norge vann som jag både hoppades och trodde i en jämn match mot Ryssland. Det känns ändå som Ryssland är på väg tillbaks mot toppen. Nu börjar man få något som liknar ett lagspel.

Kroatien vann programenligt och rätt enkelt mot Ukraina även om matchen var jämn. 

Men Island vann ju inte enkelt mot Österrike. Jag trodde att Österrike hade dansat färdigt i den första matchen, men kom i kapp Island i slutet av matchen. Har dock svårt att tänka mig att Österrike kan slå ut Serbien i sista matchen. Men vad ska vi säga om Island. Först tappar man en poäng mot Serbien genom att missa en straff i slutet. Och nu tappar man ytterligare en poäng mot Österrike i slutet. Det kan stå Island dyrt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0