Ystad IF

Det var ju en del skriverier igår om att Uffe Nyström skulle ta över efter Winther i Ystad IF. Flinck på Aftonbladet skrev ju att allt var klart, men Ystad menar att det finns ytterligare två kandidater. Fan tro´t. Antagligen är Nyström huvudalternativet, annars hade inte hans namn valsat runt i pressen idag, medan de andra alternativen inte nämnts vid namn.

Men är det ett bra val? Uffe Nyström är en bra analytiker men är han en bra ledare? Han har tillräcklig pondus? Jag är inte så säker. Man ska inte underskatta behovet av ledaregenskaper, framförallt i Ystad. Jag tror fortfarande att Ystads ojämna nivå beror på att Winther saknar viss kompetens när det gäller att få laget att växa mentalt. Hade jag suttit i Ystads ledning så hade jag hellre letat efter en som bevisligen är en duktig ledare/coach.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0