Åhus

Gjorde ett besök i Åhus och tittade på beachhandboll. Beachhandboll är lite omdiskuterat. Det finns många handbollsmänniskor som rynkar på näsan och som inte tycker att det är något att ha. Och visst är det bara på lek. Det är ingen riktig handboll men det är inte det som är poängen. Beachhandboll handlar om att ha kul en stund i handbollsliknande former. Är dessutom vädret bra så är det en riktig fest. Jag tror dessutom att beachhandboll gör en stor insats för att marknadsföra handboll och det gynnar även "riktig" handboll. Så jag är positivt inställd till beachhandboll. Sen är jag inte lika förtjust i det ohämmade supandet som förekommer i Åhus, även om det känns som om det minskat lite grann.

Annars är det imponerande att Åhus verkligen satt beachhandbollen på kartan och att så många kommer dit för att spela under en vecka. Kristianstad kommun verkar också ha fattat att de också tjänar på arrangemanget och går in och stöttar. De verkar förstår att kommunen tjänar på alla besökare. Vilken skillnad från Lunds kommun som inte förstår vikten av Lundaspelen. Här handlar det inte om att stötta utan bara att försöka få så mycket pengar som möjligt från arrangören. Istället för att hjälpa till och utveckla arrangemanget och sedan tjäna pengar på besökarna.  

Sen kan jag inte låta bli att tycka att Åhus beachhandboll var betydligt charmigare förr när det spelades bland hotellen och sommarstugorna. Den nya arenan känns alldeles för steril.


Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma

Hmmm...



Jag håller med om att det var betydligt "charmigare" förut, men det är LITE roligare att alltid få spela i sandstrandssand... ;)



Kanske kunde man göra något för att få bort det som du kallar "sterilt"?? Vad skulle det i så fall vara?

2010-07-27 @ 13:55:27
URL: http://www.nelliesmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0