30 gånger mer

Halloj, just nu är jag på tjänsteresa till en del av Sverige som ännu är snöig och kylig. På vägen dit så läste jag bland annat Sport-Expressen. I bilagan så noterade jag 10 helsidor ishockey och 1/3 dels sida handboll. Jag kan acceptera att hockey är mer populärt bland gemene man, men att en rikstäckande tidning ger 30 gånger mer uppmärksamhet till en idrott i slutspel i förhållande till en annan som också är i slutspel har jag däremot svårare att smälta. Det är anmärkningsvärt, eftersom Sport-Expressen säger sig vilja bevaka handboll. Men handbollen har delvis sig själv att skylla. Vi är dåliga på att sälja in oss.

Jag har tidigare sagt att jag trott att slutspelsserien kommer att bli utan spänning, men så slår plötsligt Drott till och vinner över Guif. Helt plötsligt så är det mycket ovisst i grupp 2. Det är jämnt även i grupp 1 men Hammarby bör med dagens förlust inte kunna ta en semifinalplats.

Det har varit mycket spekulation om elitserielicenserna sista tiden. Vissa tror att det äntligen kommer att statueras exempel. Själv tror jag att förbundet är väldigt försiktig med att straffa någon klubb eftersom det är svårt att bedöma konsekvenserna av en uteslutning. Det är inte något som är enkelt att hantera. Självklart vill man stoppa sånt som man kallar ekonomisk dopning, men samtidigt innebär en degradering andra problem. Vem ska ta den vakanta platsen? Och hur påverkar det kvalserierna? Jag tror fortfarande att det inte heller den här gången blir några degraderingar.

Det här får bli dagens enda inlägg. I morgon blir det antagligen inte något nytt inlägg. Men ni är välkomna tillbaka i helgen.


Kommentarer
Postat av: Totte

Instämmer till fullo ang. mediabevakningen, dock anmärkningsvärt hur lite folk slutspelsserien dragit. Välkommen till solsidan, förresten! För det är väl i kungliga huvudstaden du befinner dig?

2010-03-26 @ 08:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0