Bloggar

Det är inte så länge sedan det knappt fanns någon handbollsblogg. Det började röra på sig med Jan Wifstrand i DN men det stora genombrottet kom väl med Axnér. I kölvattnet så började Avbytarbänken och jag att blogga för ca ett år sedan. Men vi är inte ensamma, nu finns det helt plötsligt en uppsjö av handbollsbloggar. Härligt! Antalet bloggar och deras läsare visar också att det finns ett stort latent intresse för handboll. Det känns bra att tänka på när man ibland börjar tvivla om det någonsin kan bli ett tal om det stora genombrottet för handboll hos allmänheten i Sverige.

Men det har på resan ständigt funnits en debatt över hur seriöst bloggandet är. Om det är något som ska uppmärksammas av klubbar, HEH och förbund. Vissa tycker det är fel att flera av bloggarna, bl a denna, drivs av anonyma personer. Vissa retar sig på att vi inte drar oss för att vara kritiska och ibland kanske det även uppfattas som om vi går över gränsen. Vissa klubbar har länkar till bloggarna medan andra inte har det. Jag tycker dock att de flesta bloggar visar på ett genuint handbollsintresse och att vi rätt sällan går över gränsen. De oseriösa bloggarna lär försvinna av sig själv. Handbollsbloggarna bidrar därför till att vitalisera handbollen genom att skapa både debatt och ett större intresse.

Därför är det glädjande att Handbollsförbundet publicerat länkar till olika bloggar. Det visar att bloggandet börjar uppfattas som legitimt. Det är bara synd att man inte valt att länka till denna. Men vem vet, kanske någon förbarmar sig och skickar in ett tips till förbundet.

Och precis som Avbytarbänken kan jag med glädje konstatera att antalet läsare ständigt ökar.




Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Släpp stoltheten och skicka ett eget mail. Inget fel i det. Lite draghjälp får du förhoppningsvis från Avbytarbänken. Har ju nämnt bloggen några gånger senaste dagarna.



Verkar som att två handbollsbloggar hamnar på tio i topp på bloggagratis idag. Helt fantastiskt, även om Avbytarbänken helst varit den mest lästa =)

2010-03-16 @ 23:10:48
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: Stürmerfoul

Kul att två handbollsbloggar kommer på en topp-10 lista. Men det är förstås lättare att göra så på bloggagratis än på blogg.se. Jag kan nöjt konstatera att mina besökssiffror också lätt hade kvalat in på topp-10.

2010-03-17 @ 11:09:38
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/
Postat av: Dodo

Pojkar, pojkar, se nu till att själva lägga upp länkar till varandra. Det är så intresset ökar.



@Avbytar'n. Jag har skickat in min rekommendation av din blogg till handboll.info.



Lycka till ikväll - vem och vad ni än hoppas på!

/Snickesnackar'n

2010-03-17 @ 12:21:33
URL: http://snickesnack.se
Postat av: Stürmerfoul

Schysst Dodo att berätta i min blogg att du rekommenderat Avbytarbänken. Eller du kanske skrev fel namn i kommentaren? I så fall vill jag tacka.

2010-03-17 @ 13:12:31
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/
Postat av: Dodo

Förlåt, klart att det var din blogg jag rekommenderade, Stürmer'n.

2010-03-17 @ 21:25:04
URL: http://snickesnack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0