Dagens inlägg

Har svårt att hinna med att blogga idag, men här kommer i alla fall ett inlägg.

Det ska verkligen bli intressant att följa Pelle Käll i Ystad. Undrar hur lång tid det tar innan han får kicken? Snacka om nödlösning. Jag fattar inte sånt här. Om nu Ystad vill bli ett topplag och vinna SM-guld, varför i hela friden väljer man då Pelle Käll? Är det verkligen en sån brist på tränare? Och kan verkligen inte Sveriges rikaste klubb hitta en mer kompetent tränare?

Och snacket går att Tomas Westerlund blir H43: s nya tränare. Han är onekligen kompetent, men väl raka motsatsen till Pelle Käll. Här har vi en man som verkligen inte kan sätta skräck i sina spelare.

Och vad menar Kim Ekdahl du Rietz i dagens Sydsvenskan när han säger: "Lugi är inte världens bästa förening med kontakten med spelarna". Det verkar vara en stor spricka mellan Lugis styrelse och resten av verksamheten. Först klagar Lugis klack och säger att styrelsen inte uppfyllt de löften som de gett klacken. Sen klagar Kim Ekdahl och tycker att Lugi har dålig kontakt med spelarna, Och jag har fått kommentarer från som det verkar från Lugiledare om att styrelsen har dålig kontakt med resten av föreningen. Om man lägger till uppropet på Lugis hemsida där de söker folk till styrelsen så får jag en bild där styrelsen insett att de inte klarar av sitt uppdrag. Antagligen har den bantade styrelsen insett att de inte är tillräckligt kompetenta. Det kan inte vara så kul att först manövrera för att få mer makt och sedan märka att man inte räcker till.

Och hur går det nu med Lugis tränarpar? Tydligen ska Lugis styrelse fundera i helgen. Men jag börjar tro att åtminstone Sandgren sitter kvar, för Lugi har antagligen inget annat alternativ till tränare. Jag tror inte att man haft en plan B och sonderat terrängen. 

Apropå Lugis herrlag. Man verkar helt sakna ett grundspel att falla tillbaka på när det inte fungerar individuellt. Nästan varje anfall ser likadant ut och blir det mål så känns det lite väl slumpmässigt. Och det är anmärkningsvärt att det inte finns någon från Lugi på HEH: s topplistor, H43 har med tre spelare: Anton Månsson, Zoran Roganovic och Daniel Lindqvist, så egentligen är det inte förvånande att Lugi missade slutspelet. Man måste ha någon spelare i toppklass för att nå dit.

Och nu några ord om Lugis damlag.

Olika falla ödets lotter. Lugis herrtränare misslyckas och får kanske behålla jobben. Samtidigt gör Lugis damtränare en lyckad säsong med en trolig semifinalplats i sikte och får kicken. Då förstår man att det inte handlar om hur man lyckas utan att det finns andra faktorer som påverkar. Inte vet jag, men kan det faktum att Brljevic idag tränar dottern till en styrelseledamot ha någon betydelse?

Sen kan naturligtvis det faktum att en landslagsspelare i Lugis damlag enligt ryktet velat bli av med tränaren ha sin betydelse.

Annars gillar jag Niklas Harris tränarfilosofi där målet inte är lika viktigt som vägen dit. Fokus har varit på prestationerna och inte eventuella vinster i matcherna. Det har kanske tagit lite längre tid, men man har ändå ständigt gått framåt. Jag tycker det är lite trist att chansen inte ges till ytterligare en säsong. 

På 9-meter håller Lugi ypperlig standard med Sabina Jacobsen, Fanny Lagerström, Mia Radermacher och Anna Roxå. Men på 6-meter är det lite tunnare. Det är lite förvånande att man förlängt med dotter Linnéll.

Som sagt, det ska bli intressant att se om det lyfter med Dragan Brljevic. Jag har mina tvivel.

Jag tycker att jag hackar mest på Lugi av lagen från Lund. Skulle gissa att jag inte är så populär bland de vinröda. Men ändå verkar irritationen större bland de blå. Vad kan det bero på?

 











Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj,oj,oj vad du slog huvudet på spiken i funderingarna om damtränare!! Lite utpressning finns kanske också med i bilden: stannar i Sverige och Lugi om tränaren byts ut.

2010-03-20 @ 09:36:25
Postat av: funderar!?

tycker det låter konstigt att Uffe skulle få vara kvar men inte Zanotti...var han huvudansvarig?? skulle vara som att sparka ass tränaren o låta huvudansvarig vara kvar...ja det blir nog första gången!?

förutom i malmö FF, där spelarna INTE ville ha honom kvar, men det har man inte hört i LUGI...eller??

2010-03-22 @ 10:22:44
Postat av: Stefan

Kan du definiera vad "får kicken" innebär. Harris har varit i föreningen i 5år. Hans kontrakt gick ut, han fick inte förlängt. Då får man alltså "kicken". Fick Rustan också "kicken"? Innebär "kicken" att om man man själv vill förlänga men inte ens arbetsgivare, då får man "kicken". Detta kanske är hårklyveri, men för mig fick han inte förlängt...

2010-03-22 @ 10:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0