Dagens matcher

Det gick ju som väntat ikväll. Lundalagen förlorade stort och Sävehof och Ystad vann som planerat. De högre placerade lagen ökade avståndet.

Var som vanligt på plats och såg Lugi förlora. Lugi började bra mot ett kanske lite passivt Alingsås och tog en tremålsledning. Men efter en time-out från Alingsås och ett målvaktsbyte, in med Kappelin, så drog Alingsås ifrån och var aldrig hotat. Kappelin verkar vara ett spöke för Lugispelarna. Det var ju helt otroligt så många lägen Lugispelarna brände ensamma med Kappelin. Var det inte skott i trävirket så sköt man utanför.

Lugi är inte balans just nu. Man har tappat mycket i självförtroende. Och blir passiva och statiska i både anfall- och försvar. Men det gäller även tränarna. Sandgren och Zanotti verkar ibland handlingsförlamade. Bloggar-Dado ropade från läktaren att de skulle prova något nytt men det tog alldeles för lång tid innan tränarna fick för sig att punkta Bliznac. Bliznac var för övrigt riktig bra och överglänste Kim Ekdahl. Man kan undra varför Bliznac inte kan ta för sig mer i landslaget. Kim Ekdahl däremot som inte gjorde bort sig i EM verkar fortfarande inte veta vad han ska göra på plan när han tar på sig en vinröd tröja. Även om han verkar på uppgång så är han fortfarande alldeles för ojämn framåt. 

Sen måste jag ge en känga till Lugipubliken. Var är ni någonstans nu när Lugi behöver stöd? Strax över 1000 åskådare är uselt! Och sponsorläktaren var om möjligt ännu mer glest befolkad än vanligt. Jag fattar inte att Lundabor bara vill stötta när det går bra. Kärnan i klacken var på plats och stöttade, all heder åt er. Men det är tråkigt att det inte är fler på plats och att det inte längre ses några fanor eller hörs några trummor.

Lugis chans till slutspel är antagligen att lagen som ligger efter också fortsätter att förlora. Jag tror inte att man vinner mot Drott, men däremot har man en viss chans borta mot Lindesberg. Men även det kan bli svårt. Lindesberg kan kanske vara piskade att vinna för inte åka ur.

I ett kommande inlägg kommer jag att skriva om min oro för Lugis kommande säsong. Vi fans börjar bli hårt prövade. Längtan efter framgång är stor och besvikelsen blir nästan värre för varje år. Idag började till och med publiken gå före matchslut.


Kommentarer
Postat av: Dodo

Hmmm, jag kunde inte hålla mig längre - jag blev sååå besviken och skrek för full hals som i fornstora unga da'r.

Om jag hittar en billig trumma på blocket innan söndag, så finns det en chans att jag joinar klacken. Är det ok för en man i min ålder? I Lund? Är det comme-il-faut?

2010-03-11 @ 00:12:01
URL: http://snickesnack.se
Postat av: Nelliesmamma



Mental träning?? Då ringer man inte ghostbusters, utan Susanne Pettersson...



http://www.susannepettersson.se/i-2.htm



Det finns bot på sjukan!!!

2010-03-11 @ 08:54:30
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se
Postat av: Lugi

Kör på i klacken Dodo! Kvittar vilken ålder man har...

2010-03-11 @ 11:50:59
Postat av: Martin

Dodo! ALLA som vill bidra i klacken än välkomna. Jag är bara rädd att det är försent. Tålamodet börjar ta slut och jag själv gjorde med stor sannolikhet min sista match igår som hardcore-fan. Om nu det klackförsök som gjordes igår kan kallas hardcore.



Varför pensionerar jag mig då? Jo, sanningen är att jag inte tänker gå till arenan fler gånger och visa mer vilja från läktarplats än som visas på planen (eller bänken för den delen). Jag har inga problem med att visa hjärta i motgång, däremot har jag stora problem med att ge så mycket energi och inte få någon energi tillbaka. Den dagen LUGI motbevisar mig och visar lite jävlaranamma så kommer jag med glädje tillbaka i gammal go form förutsatt att jag är välkommen.



Medgångssupporter? mja, om man lägger ner så mycket tid, jobb, pengar och hälsa som man gjort de senaste åren och efter 7 sorger och 8 bedrövelser ger upp och tar en mer tillbakalutad roll men fortsätter stötta LUGI. Ja isåfall är jag det. Och skäms inte för det!



Det skall också sägas att klacken i år blev lovad en del saker innan säsongen men många av dessa löften har inte blivit uppfyllda. Dock har styrelsen dragit sitt strå till stacken ändå men jag är själv en person som lever enligt konceptet "lova inget du inte kan hålla". Detta är alltså också en del i att jag ger upp.



Jag hoppas att hela klacken kan få en revival, både för lagets skull men även för alla potentiella framtida deltagere. Jag har haft fantastiskt roligt under hela resan men alla vägar har ett slut och om det inte sker några större förändringar kastar jag in handduken efter denna säsong (som bara ser ut att bli 2 matcher till?). Vi ses på sittplats nästa säsong.



För övrigt vill jag gärna ge lite ros också mitt bland all ris.

Kapten Hallberg har totalt sett gjort en i mina ögon strålande säsong. Han är en av få som verkligen visar hjärta och kämpaglöd. Han ger och tar smällar varenda match, som en av väldigt få i LUGI, trots att han knappt väger 70 pannor! ;)

Kim Johansson aka Ulja aka Sjöbos bästa, du började säsongen knappt godkänd men du har jobbat upp dig och det är så jävla kul att se hur du sliter och försöker hur jobbiga situationer du än är i. "Foppa" tack för denna tiden, lycka till i Skövde med grabbarna.

Sebbe Lindell, du är en stor klackfavorit ska du veta, din glädje du visar efter varje mål är obetalbar!!!

Oscar Jensen, upp med huvudet, ingen har glömt dina fantastiska matcher, vi vet att du kan så mycket bättre!



Lycka till sista seriematcherna så hoppas jag att vi ses i slutspelet.



/Martin

2010-03-11 @ 15:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0