Danska turer

Precis som Axnér är jag tveksam till AG Københavns framtid. Med tanke på det ekonomiska läget inom dansk handboll kommer man aldrig ha råd att ha de spelare som krävs för att nå Europatoppen. Dessutom känns det som om man drivs av någon slags dansk nationalism som gör att man hellre satsar på gamla danska hjältar som är på väg nedåt i karriären än unga hungriga spelare från andra länder. Och jag litar inte heller på Kasi-Jesper. Jag undrar hur helhjärtat han går in i det här eller om han också lämnar handbollen precis som "Don Ö" gjorde.

Det är lite turbulent kring laget också. Nu går man ut och säger att 10 spelare ska bort från det sammanslagna laget. Skulle gissa att det blir exit för en del svenskar. Man har inte heller kommit överens om FIF om att ta över elitlicensen. Blir man inte överens så blir det inget Champions Leaguespel nästa säsong för det nya storlaget.

Men det stora frågetecknet är nog ändå om Kasi-Jesper får vara kvar i AG København. EHF tittar just nu på frågan om det verkligen är ok att leda två toppklubbar i Europa, som kan komma att möta varandra i Champions League. Det kan bli så att han förbjuds vara i ledningen både för AG København och Rhein Neckar Löwen. Och då tror jag att han väljer RNL, eftersom Tyskland är en viktigare marknad för hans företag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0