Det händer aldrig

Det är roligt med idrott. Det går aldrig att vara säker på hur det ska gå i matcher. Jag var fullständigt övertygad om att grupp 1 var avgjord och att Hammarby skulle hängas av när Albin T blir skadad. Det kunde aldrig hända att Sävehof skulle förlora mot Hammarby igår. Och så går Hammarby och vinner. Jag fattar ingenting. Men det är ju roligt att även grupp 1 blir mer oviss nu. För hittills har slutspelsserien inte varit någon publiksuccé.

Och även om H43 har som vana att spela sämre mot sämre lag så var jag om möjligt ännu mer säker på att H43 skulle vinna mot Tumba och så blir H43 fullständigt utklassade. Som sagt. Jag fattar ingenting. H43 ska vara glada att man infört en kvalserie i år. Hade det varit direktkval så hade man antagligen åkt ur. Men risken finns ju kvar om man fortsätter spela så här. Det ska verkligen bli intressant att följa Käll i Ystad nästa säsong.

Och så kan jag notera att IFK Ystad tar hem två SM-titlar på pojksidan i år. Här finns antagligen material för ett nytt elitlag om något år.

Under gårdagens tv-sända match så sa Per Johansson att han trodde att elitserien inte skulle tappa lika många spelare till utlandet de närmaste åren och att många spelare skulle återvända hem. Man behöver inte precis vara en Einstein för att inse att de utländska ligornas ekonomiska problem kommer att innebära att det blir svårare att bli proffs utomlands. Men jag tror inte att man ska vara för säker på att proffsflykten avtar i den omfattning man hoppas på. De ekonomiska förutsättningarna är inte så lysande i Sverige heller. Och de ekonomiska problemen utomlands kommer säkert att minska. Men nu initialt kommer säkert en hel del av svenskarna i Danmark att återvända, framförallt de som ser slutet på sin karriär. Vinnare nästa år blir kanske de lag som lyckas hålla sig framme och värva bland återvändarna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0