I ärlighetens namn

Tyckte ju för ett tag sedan att Lugi provar för få nya grepp. Men i ärlighetens namn så händer ett och annat nytt hela tiden. Problemet är inte alltid idétorka, utan mera att det saknas kraft att förverkliga idéerna. Ibland så hade idérna också behövts förankras i organisationen först.

Nu tänker man t ex göra en förändring på damsidan. Man avser att samla FA, damer-U och damlaget under samma ledning. Syftet är att skapa en sammanhängande utvecklingsmiljö där individuell utveckling är ledordet.

Det låter bra, men jag blir ändå lite undrande. Varför görs bara denna förändring på damsidan? Varför gör man inte likadant med herrarna? Och varför görs det just nu? Jag tror det finns personliga motiv som inte redovisas.

Jag måste också erkänna att jag är tveksam till att elitsatsningen på detta sätt kryper ner i åren. Jag är rädd att det kommer att innebära att Lugi tappar ungdomsspelare och då i förlängningen även sponsorer och publik.

En annan nyhet är att Lugi äntligen har påbörjat ett webb-tv projekt på hemsidan. En bra idé och nu efterlyser Lugi personer som vill jobba med detta. Jag hoppas det landar bra, så att det kommer finnas regelbundna och intressanta inslag. Men jag är rädd att det som vanligt bara blir några enstaka sändningar och att det sedan självdör. Ingen blir gladare än jag om jag har fel.

Och Lugi efterlyser också nya krafter till styrelsen. Det verkar som om den bantade styrelsen insett att de behöver stöttning. Nu letar Lugi efter "kompetenta personer med LUGI-hjärta som kan komplettera den nuvarande styrelsen". Samtidigt efterlyser man personer till samtliga kommittéer. Det är bra att Lugi på det här sättet försöker hitta nya krafter. Kanske ser vi här embryot till en organisationsutveckling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0