Lite av varje

Blåser lite runt den här bloggen idag också. Det var känsligt att kritisera Lugiklacken och tränarparet. Tycker väl inte att mitt raljerande om Zanottis bröllop var så farligt. Det var ju inte helt långsökt att misstänka att plattmatchen hängde ihop med helgens bröllop, men det låter ju bra att ingen spelare eller ledare drack sprit på bröllopet. Även om jag inte är helt övertygad om att det var en lugn tillställning, så ber jag ändå om ursäkt för att jag var dum nog att tro att helgen påverkade matchen. Men då kvarstår frågan. Vad var det då som hände i måndags?

Det verkar för övrigt som om Lugi upprepar förra säsongen med dåligt spel på vårkanten. Förra året trodde jag att det berodde på att Sandgren och Zanotti bytte uppifter halvägs in i serien, men det så har de väl inte gjort i år. Vad är det då som är fel i träningsupplägget?

Har fått en kommentar från Lugiklacken om att publiken i övrigt har blommat upp när klacken försvann. Så är det nog. Mot Skövde var det t ex hyfsat tryck. Tidigare har publiken lutat sig tillbaka och låtit klacken göra jobbet, men utan klack måste man själv jobba. Men oavsett det så tycker jag att klacken behövs. Det blir ett helt annat tryck i hallen då.

Ser att Dodo läser och kommenterar den här bloggen. Och då är ändå denna blogg inte alls lika kreativ som hans nuvarande eller tidigare bloggar.

Är fortfarande chockad över att Marcus Haglund intervjuade mig och presenterade denna blogg på HEH. Känns konstigt att vara i samma sällskap som giganten Axnér. I intervjun med Axnér om bloggar på HEH så finns det några saker som jag vill kommentera.

Snacka om win-win mellan Skånskan och Axnér. Jag tror varken Skånskan eller Axnér själv kunde ana hur stort hans bloggande skulle bli. Med femsiffrigt antal läsare så har han lyft Skånskans sajt och själv sålt in sig som expert i TV4. Tänk om Bagarn hade tackat ja istället för Axnér?

Både Axnér och Charlie S tar upp att det är mentalt påfrestande att blogga, att man blir less på sig själv. Jag kan bara instämma. Varför är vi så korkade att vi bloggar? Och jag är ju extra korkad som har valt att vara anonym eftersom jag inte ens kan tjäna en slant på bloggandet.

Axnér har planer på dagligt bloggande i Skånskan. Det låter trevligt. Jag har tyckt att det är för glest mellan inläggen, men han kommer att märka att det är jobbigt att leverera varje dag.

Undrar om jag ska tro på att det går en Lugibuss till Kristianstad i morgon? Dyker jag upp på parkeringen 17.30 så står jag kanske ensam med ett gäng som vill nita mig.

Har börjat förstå att min anonymitet stör folk. Det uppfattas säkert av många som en feghet, men det finns annars gott om exempel på författare som skriver under pseudonym, utan att de uppfattas som fega.

Vad har förresten hänt med Handbollskanalen? Det står att de kommer att hålla stängt från 5 mars pga tekniska problem, men de verkar ha stängt redan idag. Jag kunde i alla fall inte se matchen mellan H43 och Hammarby. Jag blir inte förvånad om H43 vinner.

Avbytarbänken ställer frågan om Lugi kommer att missa slutspelet. Jag tror inte det. Även om man förlorat fem av de sex senaste matcherna och dessutom mot lägre placerade lag, så tror jag att man kommer att plocka hem ytterligare några vinster. 


 













Kommentarer
Postat av: mmm

Nita dej.....

Tror nog du skojar, men svårt att veta eftersom du inte satte dit en :-) efter.

Varför skulle vi det, vi e helt normala , absolut inga rötägg. Kom nu till bussen imorron, så bjuder jag på en öl!

2010-03-03 @ 22:31:34
Postat av: Avbytarbänken

Ingen hade kunnat se H43-matchen med tanke på de tekniska problem som varit från arenan i Lund. De två senaste sändningarna därifrån har hackat sönder.

2010-03-03 @ 23:41:38
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0