Lite om damhandboll

Mitt lag från norr, Boden Handboll, som jag sporadiskt brukar rapportera om, har nu en seriematch kvar att spela i div 2 norra. Laget ligger på en andra plats och har ingen chans att nå seriesegrarna Lillpite. Men placeringarna har ingen betydelse eftersom alla lag, oavsett placering, hamnar i nya div 1 norra. Det är ju en märklig situation som Boden Handboll tagit upp med handbollsförbundet. Men jag skulle gissa att sista matchen ändå har en viss betydelse för Boden Handboll. Inför sista omgången så ligger Boden Handboll och Bodens BK på samma poäng och det känns säkert skönt att komma före konkurrenterna i tabellen. Då får man också revansch för båda derbyförlusterna.

I kvalet till damernas elitserie har det varit lite struligt med lottningen. Nacka som redan var klara för elitserien tackade nej till platsen och istället fick Tyresö platsen. Det innebär att de andra lagen som ska kvala helt plötsligt fick nya motståndare några få dagar före kvalmatcherna. Det är inte alltid roligt att hålla på med damhandboll.

Semifinallagen i damernas slutspel är också klara. Lugi har tydligen satt sig i respekt och Skövde valde därför Eslöv. Det andra semifinalparet blir alltså Sävehof mot Lugi. Det mesta pekar på en final mellan Skövde och Sävehof. Men jag tror att Lugi mycket väl kan skaka Sävehof. Sävehof känns inte lika bra som i början av säsongen medan det motsatta snarare gäller Lugi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0