Lugiklacken

Jag lyckades tydligen reta upp Lugis klack igår. Blev både kallade för åsna och en som inte kan komma med positiv feedback.

Åsna är jag antagligen. Har hört att Axnér kallar mig för idiot och Axnér har ju sällan fel. Men jag har faktiskt kommit med positiv feedback tidigare. Jag har flera gånger skrivit att Lugis klack har varit ett stort lyft för Lugis matcher, att klacken är bland det bästa som hänt Lugi de senaste åren. Jag skrev också att Lugis klack solklart vann Tifo-matchen under "Slaget i Malmö".

Att jag gick ut och var kritisk igår beror på att jag saknar klacken. Mitt negativa inlägg beror mest på besvikelse. Jag hoppas verkligen att klacken kommer tillbaka i gammal god stil. Men det är ändå sorgligt att kärnan bara är 10 personer. Varför är det så få som älskar Lugi och som är beredda att visa denna kärlek på match? Var är alla ungdomsspelare? Varför sitter inte de i klacken? Jag kan förstå att kärnan i klacken blir frustrerad över att det är så svårt att få folk till klacken. Visst är det märkligt att det är så svårt att få samma Tifo-kultur inom handbollen som inom fotbollen. Tänk om vi kunde få en klack liknande MFF: s i Arenan!

Jag kan lova klacken att jag är på alla Lugis hemmamatcher och även på flera bortamatcher. Jag sitter sällan tyst utan hejar så gott jag kan bland alla tysta och försynta lundabor. Jag hjälper verkligen till kan jag lova. Hade jag inte varit hemlig hade jag gärna suttit med i klacken.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ungdomsspelare skall inte vara i klacken, det luktar inte hallonsaft precis

2010-03-02 @ 23:35:44
Postat av: Dodo

Det finns både för och nackdelar med att vara anonym respektive att köra med öppna kort.



Trovärdigheten blir oftast mindre om man väljer att vara anonym, dock kan det ibland vara en fördel, precis som du nämnt tidigare - att slippa kopplingar till lagen och ledarna i Lund som då ger dig större frihet att tycka till. Detta utan att du behöver oroa dig för brända broar och minskad tillgång till spännande information, endast pga att du vädrar dina åsikter på din blogg.



Själv har jag mycket få kopplingar till klubbarna i Lund. Visst har jag följt Lugi mycket troget i nästan hela mitt liv men jag har istället själv varit aktiv som ledare inom andra idrotter och föreningar i Lund.

Detta betyder att jag på ett friare sätt kan uttrycka mina åsikter - jag är alltså inte alls speciellt initierad i handbollskretsarna på samma vis som du och de flesta andra handbollsbloggare. Mina kommentarer är liksom mer från läktarplats ur ett helt amatörmässigt perspektiv. Jag har inte mycket insiderinformation, även om den dyker upp ibland ;)



Detta gör att jag valt att vara helt öppen och framträda med mitt namn. Jag vet att jag retat gallfeber på lugiledare vid tillfällen och ibland känns det som att några vill idiotförklara mig. Det är fine, jag deklarerar tydligt att jag är ganska okunnig när det gäller handboll. Det är ju också större delen av publiken och jag tillhör ju den skaran - samtidigt känns det som att åskådaren också har rätt till en åsikt. Hur okunnig hon eller han än är. Betydelselös är ingen. (Även om vissa endast sysslar med den sortens inlägg, att berätta att man ska hålla klaffen och att ingen bryr sig om ens åsikter.)



Jag följer din väl initierade blogg med intresse och håller ofta med dig i dina resonemang - inte alltid såklart, då vore det inte ens kul, men jag uppskattar generellt din blogg högt.



När det gäller Lugiklacken vill jag bara uppmana alla att stödja och uppmuntra den rejält. Jag har skrivit och sagt det tidigare - klacken betyder flera plusmål i varje match. Inte minst heller, är det klacken som höjt stämningen i den nya hallen och ofta fått fart på den svårflörtade lundapubliken.



Så, då har jag kläckt ur mig en massa tjohejsan på din blogg - nu klickar jag på [Skicka kommentar] utan att korrläsa - det är för sent för det nu, god natt.

2010-03-02 @ 23:39:24
URL: http://snickesnack.se
Postat av: en i klacken

hej Sturmerfaul!



jag reagera mest på att du sågar Zanotti/sandgren(som egentligen ska vara Sandgren/Zanotti) och påstår att de inte förberett grabbarna? jag är insatt o vet att det gör dem inför varje match! Därutöver kan jag tycka att ditt påstående om Zanotti också är taget ur luften! Kan tycka att det är ok att du spekulerar en massa men va fan, lite begogat får det vara? Zanotti ät inte huvudansvarig och vad jag ser på matcherna så gör han betydligt mer än vad de övriga Ass tränarna gör i resterande Elitlag eller?

nej lite grund får dted vara till kritik, sen är det helt sant att det är katastrof att förlora mit O/V!

2010-03-03 @ 08:25:43
Postat av: mmm

Hola Sturmerfaul



Det hela me att vi inte palla mer har givetvis lite med LUGIs resultat o kämpa glöd att göra.

Men mest har det me övriga hallen att göra!

En av huvud angledningarna när "klacken" kom till var att skapa mer drag, en bättre inramning , få fler folk att engagera sej i matcherna m.m

Det funkar väl sådär. Vår sittplats publik e faktiskt tillsammans med H43s Sveriges tystaste, tyvärr.

Men i de två matcherna nu som vi har tagit det lugnt på så tycker faktiskt jag att sittplats publiken har tagit mer ansvar, klappat, buat o fört mer liv helt enkel. Sist va det ju till o med ngn som drog igång en ramsa!

Så jag tycker att de två senaste matcherna har varit positiva rent lältarmässigt.



Men sen Sturmerfaul så får du kanske ta att folk snear när du skriver som du gör. Kanske inte så snyggt o kalla folk som verkligen lägger ner tid o energi på att göra ngt bra för hjärtlösa m,m Men men du förklara ju dej o då e det väl glömt.



Angående KRSTD bort imorron. Klart vi ska dit o visa vårat stöd, blir kanske inte så många men ändå! Om du ska me på bussresan Sturmerfaul så kan du ju komma fram o snacka litta, kanske ta en öl. Eller du ska va anonym i bussen :-)

MVH Marcus

2010-03-03 @ 10:25:21
Postat av: Dodo

Han kan kanske maskera sig? Eller helt enkelt inte presentera sig som Stürmerfoul utan använda sitt riktiga namn.

Då borde det väl inte vara några problem, varken att hänga med till Kristianstad eller att sitta bland klacken i Arenan.



Skämt åsido, med svansen mellan benen är jag villig att erkänna att TV-sändningen av matchen gör mig rejält tveksam till ett deltagande i Kristianstad. Men vi får se... Var hittar jag info om någon buss?

2010-03-03 @ 11:10:38
URL: http://snickesnack.se
Postat av: mmm

Lugi har fixat en buss, till lite olika sorters folk. Den avgår ifrån arenan kl 17,30(tror jag)

Utgår nästan ifrån att den inte kommer va full. Men kom dit lite innan så löser det sej säkert.

2010-03-03 @ 17:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0