Marknadsmässigt självmord

För en gångs skull så var det gratis inträde på en Lugimatch och det lyckades locka en del nya åskådare. Och vad fick man se? En avslagen plattmatch av de vinröda. Undrar hur många av de nya åskådarna som blev sugna på att göra ett nytt besök? Några gratismatcher till och man har verkligen kört intresset i botten.

Kan förklaringen till dagens svaga insats ligga i Zanottis bröllop. Hur mycket festade man egentligen i lördags?

Under matchen så insåg jag att det saknades några saker.

Var har klacken tagit vägen? Den försvann någonstans efter "Slaget i Malmö". Var verkligen klacken inte vinrödare än så? Några dåliga matcher i rad och sedan sviker man sitt lag. Antar att det inte är många i klacken som har en Lugilogga intatuerad.

Var har Kim Ekdahls självförtroende tagit vägen? Inte ett enda genombrottsförsök på hela matchen mot ett av elitseriens sämsta försvar. Två skott mot mål på hela matchen, varav det första i den 32:a minuten. Och om jag sedan lägger till dagens usla försvarsinsats så måste jag tyvärr konstatera att Kim är en spillra. Det är synd om killen.

Kanske har Kim Ekdahls självförtroende åkt över till den andre Kim. Kim Johansson visar hur långt man kan gå med lite vilja. Han har verkligen blommat upp i laget efter en tveksam start.

OV grep alltså det sista halmstrået och chansen till fortsatt kontrakt finns alltså fortfarande, men de vann mer pga Lugis dåliga försvarspel än för att man själv var bra, så nedflyttningen är oundviklig. Och jag informera Avbytarbänken om att alla danska nyförvärv spelade idag, även om Grubanov bara spelade i början av första halvlek. Och det var dessutom så att nyförvärven kämpade så de gled alltså inte bara omkring och lyfte lön.





Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Jodå, de syntes även på onlinen (som faktiskt fungerade från Lund idag). Lugis "loggare" tar sin uppgift på allvar, medan Kristianstads mest verkar ta det hela med en klackspark.

2010-03-01 @ 22:30:39
URL: http://avbytarbanken.bloggagratis.se
Postat av: mitt6

Det kanske är dags att se över tränaransvaret i LUGI. Jag kan bara konstatera att Sandgren/Zanotti inte lyckas förbereda laget för uppgiften. Jag skulle inte gråta mycket om Zanotti fick lämna LUGI. Det jag har sett av honom denna säsong är att han fokuserar mer på saker han inte kan påverka än det han kan påverka. Sedan tycker jag mig märka att det inte står rätt till med harmonin i laget. Eller kanske är det i föreningen det inte står rätt till, med tanke på diverse kontrakt och att spelare lämnar. Detta kanske man skulle gräva i.

2010-03-02 @ 09:48:20
Postat av: (föredetta?) klackmedlem

Jag tycker du gör fel som insinuerar saker som du inte vet något om och hänger ut oss på ett sätt som inte är rättvist.



Vi har varit med i några år nu och varit med om större motgångar än detta men ändå fortsatt komma och göra vårt bästa för att skapa stämning i hallen för lets face it, sittplatspubliken gör inte sitt till för att stötta sitt lag.



Jag tror btw att ingen i klacken har någon LUGI-tatuering men tror att vi har gjort mer för LUGI än 90% av publiken. Att det varit sämre uppslutning och drag i klacken på sistone kan definitivt ha att göra med svalnat intresse på grund av utebliven vilja av spelare och ledare (märk väl att jag inte skriver uteblivna resultat). Det kan också ha att göra med att vi inte är nöjda med behandlingen vi fått från såväl publik som styrelse.



Jag är osäker om följande stycke och här får du gärna slå mig på fingrarna om jag har fel men såvitt jag vet har du aldrig tidigare gett oss någon positiv feedback för att vi försökt göra något bra både för LUGI och för handbollssverige genom att starta och driva en riktig handbollsklack. Så länge du enbart poängterar det negativa och på sitt sätt hånar oss offentligt i en välbesökt blogg så kommer iaf jag ha svårt för att ta din kritik seriöst. Ska man såga någon när saker inte är bra måste man också kunna plussa när någon gör något bra.



Ja du hörde!

2010-03-02 @ 13:54:20
Postat av: Lugiklacken

Din åsna vi i klacken har ett vanligt jobb och ett privat liv vi också .. vi kanske inte har tid alltid.. om vi blir färren 10 så är det bara pinsamt att stå där! Du kan sluta vara anonym, upp med ett foto så vi ser dig!

2010-03-02 @ 14:35:36
Postat av: Ryden - En annan i klacken

Finns olika anledningar till att klacken blir allt sämre. En av anledningarna är att vi har svårare att få in nya i gruppen smatidigt som tidigare trotjänare lämnare staden pga avklarade studier, jobb på annan ort osv.

För att kompesera detta lyckades föreningen förra året att dra igång ett lyckat samarbete med lunds nation som kom med runt 20 personer och bra tryck varje match. Tyvärr verkar handbollsintresset ha svalnat på lunds och ingen annan nation nappar på förslaget att hjälpa dem att dra ihop folk till klacken.



En stor anledning till att klacken har varit igång så länge som den har varit är att det trots allt finns ungefär 10 i klacken med riktigt Lugihjärta som har ringt runt till ungefär halva sina umgängeskretsar inför varje match för att lyckas locka med sig några enstaka vänner var. När det då går lite emot visar sig dessa 10 som vanligt sig på plats men det blir både tråkigare och framför allt svårare att ringa och övretala ointresserade vänner att komma med på handboll när man vet att det finns en överhängande risk att spelet blir som igår mot OV. Jag tror att vi nog kan räkna med bättre tryck i hallen när vi är i slutspelet(för dit ska vi) och då hoppas vi att intresset blir så stor att vi ska fylla vår tårtbit och hjälpa lugi att gå riktig långt!



Btw kan jag intyga att det har kommit en hel del beröm till lugiklacken från denna blogg, senast efter det sorgliga "Slaget i Malmö".

2010-03-02 @ 14:52:24
Postat av: thomas

Då blir det väl ingen lugi klack i kristianstad

heller.Det hade varit kul med lite motstånd på läktarna också.Tror att IFK vinner med 29-27.

2010-03-02 @ 18:19:01
Postat av: Dodo

Bloggen Rydén talar om finner du här. www.snickesnack.se Ett nytt lite gubbsurt inlägg är publicerat idag.



För Lugi handbolls skull kan jag försäkra att den är väl värd att vårda. Det finns liv i den och i matchen mot Skövde fanns det tanke bakom en tyst demonstration. Klacken lever med på alla sätt och vis - det är ett bevis på engagemang.

2010-03-02 @ 23:01:26
URL: http://snickesnack.se
Postat av: deltagare

Vad fan har zanottis bröllop med matchen att göra? enligt bilderna(facebook) så jobbar de som servitörer o knappast festdeltagare!? tycker du är mycket krass i ditt uttalande och anser att du bör be om ursäkt...riktigt dåligt att låta dina egna och mkt ogrundade uttalande vara därhän! Då jag såg dem göra sitt jobb helt utansprit eller festande! förövrigt fanns det även H43 spelare som hjälpte till...

bröllpsdeltagare!

2010-03-03 @ 09:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0