Nära ögat

H43 vann mot Hästö med två bollar och H43: s målvakt fick priset som lagets bästa spelare. Det säger en del om hur nära det var att H43 åkte på ytterligare en förlust. Hästö ledde i halvlek med två bollar men H43 fick igång försvarsspelet så pass mycket i andra halvlek så att det räckte till en vinst. Jag antar att lättnaden är stor i H43. Men inte såg man mycket till effekt av att man hade sparkat Käll.

Kanske var det sista gången vi såg Axnér som spelare. Han skadade sig i baksidan av låret redan under första halvlek. Det var antagligen inte så Axnér hade tänkt sig att avsluta sin karriär. Jag hoppas att han hinner komma tillbaka till åtminstone en match till.

Omvänt så gjorde Andreas Bamberg comeback efter oändligt långt skadeuppehåll och gjorde bl a H43: s sista mål.
Roganovic blev som vanligt bäste målskytt men var egentligen ovanligt blek. Hästös duktige målvakt gjorde en oändlig mängd räddningar på Zorans skott.

Överlag så var Hästö en positiv överraskning. Fyndigt anfallsspel och bra försvar. Steget till elitserien är inte så stort. Och vilken lirare Hästös spelfördelare Daniel Steen är. Jag hoppas jag får se honom spela fler gånger.

Idag så jämförde jag H43: s och Lugis inspring. Och jag tycker att H43: s är häftigare. Blått ljus, rök samt mäktigare musik och bildspel. Spelarpresentationerna är också snyggare än Lugis. Men till vilken nytta? I en viktig kvalmatch kommer alltså bara 625 personer. Jag fick en kommentar för ett tag sedan som ifrågasatte Lund som handbollsstad. Ja, vi har två elitlag, men det finns antagligen inget större intresse i Lund för handboll, antagligen inte för någon annan idrott heller. Ja, finns det överhuvudtaget något som kan locka en lundabo att lämna hemmet? Det känns hopplöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0