Streck

Vid den här tiden på året börjar mitt elitserieintresse normalt sett att minska och istället brukar jag börja se fram mot det kommande slutspelet. Men årets jämna serie innebär att det finns några kamper om de olika strecken som gör att intresset ändå hålls vid liv. OV t ex, det är rätt fräckt att de inte vikit ner sig än utan klamrar sig fast vid det lilla halmstrå som finns. För varje match som går så blir chansen allt större, men jag kan ändå inte tänka mig att man klarar av att undvika sista platsen. Men även om man åker ur så har man genom de senaste vinsterna ändå gjort en bättre säsong än de flesta av oss trodde på förhand.

Sen är det fortfarande ovisst vem av Hammarby, Lugi, Skövde, RIK, Malmö och Kristianstad som tar de tre sista slutspelsplatserna och vilket av dessa lag som tvingas kvala. Min gissning blir att Hammarby, Skövde och Malmö går till slutspel, Lugi och RIK hamnar i ingenmansland och Kristianstad tvingas kvalspela.

Ikväll är det handboll på TV4 igen. Produktionen och intresset från TV4 är inte helhjärtad men jag är glad ändå att handbollen överhuvudtaget exponeras i tv. SVT gör inte mycket från sin sida för att lyfta handbollsintresset. Det är mest snö och is som verkar vara intressant i TV-huset.





 


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Man kan tycka vad man vill om SVT. Faktum är ändå att de visat tio handbollsmatcher under denna säsong. Låt vara att det är CL, men det är den prioriteringen som de valt att göra. I slutspelet lär de sända mer från Elitserien.

2010-03-09 @ 09:35:56
URL: http://avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0