Slutspelsserien

Så här ser alltså slutspelsgrupperna ut.

Slutspelsserien Grupp 1
Lagen med placeringarna 1-4-6-8
Sävehof (3 bonuspoäng)
Ystads IF (2)
Hammarby (1)
HK Malmö (0)

Slutspelsserien Grupp 2

Lagen med placeringarna 2-3-5-7
Alingsås (3)
Eskilstuna Guif (2)
Drott (1)
IFK Skövde (0)

Och då undrar jag hur spännande slutspelsserien blir? Jag har svårt att tänka mig andra lag i topp än Sävehof och Ystad från grupp 1 och Alingsås och Guif från grupp 2. Det enda frågetecknet är Ystads ojämna spel. Malmö brukar t ex inte ha svårt för Ystad.

Men det troliga är semifinaler mellan Alingsås och Ystad samt Sävehof mot Guif. Och semifinalerna känns i alla fall lite mer ovissa. Men allt pekar på en västsvensk final och den kan gå hur som helst. Men mitt tips är att Alingsås tar sitt andra raka guld. Laget har den bästa högsta-nivån av alla lag i elitserien. Det räcker för guld.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0