Tankar under natten

Jag gillar Alingsås bortaställ. Det är uppfriskande med nya färger. Spelarna ser ut som glasspinnar men det funkar för mig.

Sävehof blir alltså seriesegrare. Åtminstone jag är förvånad. Det hade jag inte trott före säsongen. Rustan gör ett sista bra jobb med gänget.

Lugis hopp står antagligen till damerna. Ska man lyckas i ett slutspel för första gången? Hoppas det. Kul för Harris om även han kan få sluta på topp. Som jag tidigare ha skrivit. Jag tror inte det kommer gå bättre för damerna med Brljevic som tränare.

Däremot tror jag att det kan gå bättre för Lugis herrar med en annan tränarkonstellation.

Är det bara jag som tycker att skötseln av Arenan känns amatörmässig? Har man gjort något nytt med Arenan sen den invigdes? Förutom att man numera måste stå i två köer för att kunna köpa en korv? Hur lång tid ska det t ex ta innan lampan i den vänstra projektorn från entrén sett är utbytt? Den är betydligt ljussvagare än den andra. Hur lång tid ska det ta innan fler cykelställ ställs fram? Varför kan inte båda resultattavlorna visa utvisningsminuter? Har man löst teknikproblemen så att webbtv kan sända från Arenan? Handlar allt om pengabrist eller saknas det drivkraft? Det går ju inte att bara låta allt vara som det alltid har varit, utan man måste kontinuerligt försöka förbättra Arenakonceptet. Som jag också tidigare skrivit: jag är rädd för att Arenan, istället för att bli det stora lyftet i Lund, blir ett sorgebarn.

 

Kommentarer
Postat av: Mitt6

Vad Lugi behöver är en ny organisation. Med det menar jag att organisera om hela verksamheten, från bollskolor till elitlagen. Tyvärr är föreningen en enda stor ankdamm, där klubben för inbördes beundran härskar. Inaveln i föreningen är stor då man bara vill ha ja-sägare och ryggdunkare. Personer som ser lite kritiskt på verksamheten tystas och fryses ut. Detta har pågått länge och därför är föreningen idag stelbent och ingen riktigt ser problemen.

2010-03-11 @ 11:19:30
Postat av: Blå Nilen

Kan bara hålla med dig om arenan. Arrangemangen känns amatörmässiga. Varför kan bara sponsorer och vip-nissar få ta en öl före matcherna? Att köpa korv i två steg är heller ingen hit. H43:s kringarrangemang är inte ett dugg bättre nu än var de var 2000 - inga intervjuer från innerplan, ljustavlor som knappt används.

2010-03-11 @ 13:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0