Zanotti igen

Nu har jag fått lite på tafsen igen. Det är känsligt att kritisera sådant som har med Lugi att göra.

Tänkte att det är läge att klargöra vissa saker.

Jag har inget emot personer som är tatuerade eller piercade. Jag bryr mig alltså inte ett smack om hur Zanotti ser ut. Är inte heller enbart kritisk mot att han sticker ut och hörs. För det är kul med personer som märks. Jag tycker att han är en frisk fläkt, som verkligen livar upp handbollen. Men ibland känns det som att han väljer uppmärksamheten för enbart uppmärksamhetens skull. Då finns det finns alltså inget mål eller mening förutom att bara synas. Och då blir det lite patetiskt av det hela.

Och visst är Zanotti kunnig. Han kan utan tvekan handboll och är oändligt mer kunnig än vad jag är.

Men det jag vänder mig mot är främst två saker.

Det ena är hans omdöme. Jag tycker det brister ibland. Han fattar då och då märkliga beslut under matcher och jag tror faktiskt att han ibland gör det för att sticka ut, utan att tänka på om det är för lagets bästa. Och jag tycker fortfarande att det visar på dåligt omdöme att fria till flickvännen före match. Jag tror det påverkade lagets fokus på matchen och det blev ju faktiskt en förlust.

Det andra är att jag tror att Zanotti, oavsett att han verkar vara populär bland spelarna, inte är rätt tränare för killarna. Men jag kan ha fel. Vi får väl se efter nästa säsong. Jag tror att han får chansen att bli huvudtränare och det vore dumt av honom att inte ta chansen.

Vill också samtidigt erkänna att jag slirade lite igår. Zanotti ska naturligtvis inte lastas för sådan som Sandgren hade det yttersta ansvaret för. Det ber jag om ursäkt för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0