Danska finaler

Jag missade lördagens danska finalmatcher. Var fullt sysselsatt av Lundakarnevalen. Men resultatet blev de väntade.

Viborg vann även den andra finalmatchen och är nu danska mästare för tredje gången i rad.

Och Kolding vann en klar hemmaseger mot AaB. Nu blir det en avgörande match borta för Kolding. Det känns som om Kolding är favoriter. Och det gäller nog för AaB att vinna i år om det ska kunna bli ett mästerskap inom ett antal år framöver. Klubben har stora ekonomiska problem, visserligen står fotbollen för den större delen av problemen, men det innebär att man troligen inte har råd med ett bra lag. Kristian Svensson och Mattias Gustavsson lämnar ju klubben och det kommer inte att stanna med dem.

Det är troligt att nästa års mästare finns i trion: BSV, Kolding och AG Köpenhamn.

Har fått frågan om jag vet något om H43: s lagbygge nästa år. Nej, det vet jag inte men jag ska se om jag kan få fram någon information. Men man ska nog inte räkna med något större bygge. Det lär inte finnas pengar till några betydande köp. Det är troligt att det fylls på från det duktiga juniorlaget. Och det behövs fyllas på. Det är ju klart att Söder, Svennel, Axnér och Månsson lämnar klubben. De lär inte vara de enda. Man ska nog inte räkna med någon placering på övre halvan för H43 nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0