Flaggan i topp

Kunde inte blogga igår. Var tagen av Lugidamernas förlust. Laget föll med flaggan i topp. Även om Sävehof är det bättre laget och trots allt gick till final rättvist, så var det imponerande att tjejerna från Lund hängde med så länge, för att inte tala om att det gick till fem matcher. Även om Lugi säkert deppar fortfarande så ska de sträcka på sig. De har aldrig varit bättre och det kunde burit till final med lite mer flyt och kyla i slutet igår.

Nu får vi se hur tränarbytet utvecklar sig. Sannolikheten att det ska gå bättre nästa år är inte så stor. För det så krävs en finalplats. Och vilka platsar i truppen nästa år? Lugis ledning vill antagligen att det ska fyllas på med 92- och 93-or från de egna leden. Och om jag får önska mig något så är det bättre kantspelare. De som spelat de senaste åren är inte bra. Långsamma, otekniska och alldeles för osäkra i läget.

Kul att Lugi skramlade ihop två supporterbussar. Det finns ju ett handbollsintresse trots allt. Det ska bara komma fram oftare. Matcherna mot Sävehof har varit riktigt hyfsade publikmässigt. Det går att sälja in damhandboll.

Nu något helt annat. Varför har HK Malmö värvat Fredrik Lindahl? Han är visserligen en bra spelare, men tydligen ska han spela på 9-meter och då undrar jag varför man inte letat efter en 9-meters spelare istället. Förstår inte riktigt hur man tänkt.

Och idag så tror jag att Drott vinner. Och i morgon vinner Skövde.

Innebär det att Sävehof tar två guld i Malmö Arena? Inte omöjligt om det blir Drott och Eslöv som finalmotståndare.

Bara det att Sävehof har två finallag visar klubbens styrka. Snacka om välskött verksamhet. Men vid något tillfälle ska jag ta upp min tro att Sävehof har för mycket att säga till om i handbolls-Sverige. Det stör i alla fall mig att Sävehof t ex inte verkar ha några problem med att påverka domartillsättningarna under sina hemmamatcher. Sånt luktar mygel.





Kommentarer
Postat av: icke!

kan verkligen inte hålla med dig om att sävehof har ett bättre lag...LUGIs 9m uppställning är bättre o bredare än Sävehofs...

LUGI skulle spelat final precis som Deras herrar...

2010-05-03 @ 14:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0