Insnöad

Har fått några kommentarer om att jag snöat in mig på vissa tränare. Nu stämmer det visserligen inte att jag bara skriver om Lugis tränare. Det är bara att gå tillbaka till tidigare inlägg, så kan man se att jag bl a diskuterat Winther och Käll, men det kanske är läge att skriva några snabba kommentarer om några andra tränare.

Proppen har visat sig vara en lyckad värvning av HK Malmö. Skicklig tränare som sakta men säkert bygger upp ett lag i Malmö Det ska bli en intressant resa att följa.

Pelle Käll, som visserligen lyckades hyfsat i H65, har inte visat sig lika lyckosam i Lugi eller i H43. Jag tror inte att han blir långvarig i Ystad.

Winther är en kompetent tränare men jag hävdar fortfarande att han har brister som coach under matcherna. Han har svårt att vända matcher och så verkar inte spelarna riktigt lyfta under hans ledning. Men nu är han ju historia i Sverige, så det blir inget mer klagande från min sida.

Rustan är en gnällig jävel, men duktig. Jag har länge retat mig på honom, men börjar så sakta unna honom ett guld på lördag.

Tycker det är synd att Wedberg slutade i Alingsås. Han har gjort ett bra jobb. Ersättaren Fredrik Simonsson får ett tungt ansvar att axla.

Andrésson lyckades nästan lika bra i år. Efter Guifs dåliga start så spurtade man lysande. Andrésson är en av mina favoriter. Han verkar kunna kombinera både coachning och taktiskt kunnande. Och så verkar han jäkligt klok och lugn under matcherna.

Och vad ska man säga om Sivertsson? Lysande att ta ett tippat bottenlag till en SM-final. Säger en del om hur skicklig han är.

Staffan Olsson som Hammarbytränare? Tja, börjar inte stjärnglansen kring Staffan att avta? Hur bra är han egentligen? Fast förutsättningarna är kanske inte så enkla i Hammarby. Tunn trupp och dålig ekonomi.

Kristianstads Kenneth Andersson är verkligen en frisk fläkt. Han har gjort ett bra jobb. Det är inte alla nykomlingar som kan hålla sig kvar. Ska intressant att se om han kan lyfta IFK ytterligare en nivå.

Puljevic blir jag inte riktigt klok på. Kompetent tränare men är han rätt tränare för materialet och för klubben? Jag är inte säker på det.

Eklund och Wislander, antagligen framförallt den förstnämnde lyckas alltid få ihop ett bra lag av alla ungdomar i RIK. Att göra detta under ett evigt konkurshot är starkt.

Till sist Skövdes tränare (jag hoppar över OV även om det ska bli intressant att se vad Ian Marko Fog kan innebära). Har ingen uppfattning om Schneider/Johansson, inte mer än att det väl gick bättre för Skövde än vad många hade trott före säsongsstart. Så då har man ju ändå gjort ett bra jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0