Lite smått och gott

Ystad IF säger sig vara klara med sitt lagbygge inför nästa säsong. Förutom några juniorer som flyttas upp så blev det målvakten Jürgen Müller från Tyskland, Ola Netterheim som M6:a från Norge, Andreas Thynell från OV som V9:a och Palle Hansen från Danmark som H9:a. Verkar ju vara hyfsade värvningar, men frågan är om de håller samma klass som de spelare som lämnar. Jag är inte så säker på det. Hasse Karlsson t ex som jag tror är bättre än Ola Netterheim är nu klar för Drott. Känns antagligen bra för Hasse att vara hemma igen.

Har hört att Zanotti/Axnér överlåter en del av försäsongsträningen till spelarna själva. Har för mig att Bagarn också provade att låta spelarna ta eget ansvar för sin träning och det höll ju på att gå riktigt illa. Hoppas att spelarna är mer mogna nu och verkligen tar sitt ansvar.

Idag vann Sveriges damer som väntat mot Azerbajdzjan borta. Men till helgen gäller det. En vinst mot Tjeckien och det blir spel i vinterns EM. Det känns inte som en helt säker vinst, men det bör gå vägen. Damlandslaget är så pass bra numera att de ska kvala in till varje mästerskap.  

Vilket trams förresten med det VM för klubblag som nyligen genomfördes och som vanns av Ciudad Real. Jag gillar inte konstgjorda turneringar som saknar sportsligt värde. Men Zoran Roganovic fick ju i alla fall njuta av lite sol och värme.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0