Marginaler

Som jag trodde innan idag så vann Drott i dag. Det var återigen en lite märklig match. Ystad tog kommandot direkt i matchen och hade full koll som det kändes. Och så helt plötsligt kom Drott tillbaka i slutet av första halvlek. Och andra halvlek var Drotts helt och hållet. Ystad kom in i sin sedvanliga svacka. Men jag måste också säga att Drott hade flyt. Det var många bollar som studsade Drotts väg, men å andra sidan så handlar det mycket om självförtroende. Drott vågade hela tiden och då går det ofta också vägen. Och vilket klipp Drott gjort i Gunnar Stein Jonsson!

Vilken fantastisk resa Drott gjort i år. Tänk vad en ny skicklig tränare kan betyda. Kan Drott skaka Sävehof? Jag tillhör ju dem som trott att Ystad skulle kunna erbjuda Sävehof mer motstånd, men som Drott spelade i andra halvlek så kan man säkert skaka Sävehof. Vågar man bara spela ut som idag, så kan självförtroendet bära långt.

Nu tror jag att det dröjer ett tag innan Ystad är nära en finalplats igen. Jag vill inte vara för elak, men jag kan aldrig tänka mig att Pelle Käll kommer att lyckas.

Är det verkligen sant att matchen Skövde - Eslöv spelas i morgon eftersom Skövde inte bokat hallen i helgen. Man trodde inte att det kunde bli en femte avgörande match. Sån arrogans borde bestraffas. Nu hoppas jag att Eslöv vinner.

Kul förresten att Kim Andersson återigen verkar sugen på landslaget. Hoppas han spelar i blågult några år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0