Klimax

Vilken handbollshelg vi har framför oss! Final four i herrarnas Champions League, avgörande EM-kval för våra damer och avgörande herrfinal i Danmark. Snacka om höjdpunkt! Jag längtar.

Och som vanligt vågar jag mig på ett tips:

Kolding blir danska mästare. De verkar bättre än AaB just nu. I så fall bra jobbat av Ingemar Linnéll. Precis som Kiel så har Kolding det extra självförtroende som är avgörande när det är dags att bli mästare.

Sverige kvalar in till EM, men jag tror det blir en rysare. Damerna är tyvärr fortfarande alldeles för ojämna.

Ciudad Real vinner som vanligt Champions League efter att ha besegrat Barcelona i finalen. Kiel känns lite för skadedrabbat, men man har ju Omeyer i mål. Han skulle ju kunna vinna titeln åt Kiel på egen hand. Det är lite irriterande att Ciudad oftast vinner. Jag hade unnat Kiel några fler vinster. Kanske är det så att den tyska ligan sliter mer på trupperna än den spanska, så när det är dags för finalspel i Champions League så är Kiel mer slitet än Ciudad.




 


Kommentarer
Postat av: Rulle

Glöm inte en av Sveriges största utomhusturneringar - JÄRNVÄGEN CUP!!!

2010-05-28 @ 20:55:06
Postat av: mikael

Hej



Jag är en av personerna bakom sportbloggportal kylspray.com (länk). Vi hoppas kunna stötta upp handbollen så den växer även på internet. Hade varit jättekul om du velat flytta din blogg till vår portal så hjälps vi åt att lyfta handbollen.



Mvh

2010-05-30 @ 14:27:03
URL: http://www.kylspray.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0