Skånefritt

Det kunde bli tre skånska lag i SM-finalerna men det blev inte ett enda. Lite snopet för oss skåningar. Men varken Eslöv eller Ystad var nära i den avgörande matchen. Men tänk om Eslöv hade vunnit första matchen mot Skövde! Då hade Ola Månsson kanske också kunnat kalla sig för bragdtränare. Nu får Sivertsson vara ensam om det epitetet.

Som ni vet är jag ingen Sävehof-fan så på lördag står mitt hopp till Drott och Skövde. Det hade varit lite tråkigt med två guld till Sävehof.

Men jag ska jag gissa finalerna så tror jag att Sävehof vinner herrfinalen och Skövde bör vinna damernas.

Ser fram emot den kommande handbollsfesten i Malmö Arena. Naturligtvis är jag på plats.  

Danska damfinalparen är klara nu. Det blir Viborg mot Randers, ett Randers som balanserar på ruinens brant.

I herrslutspelet lutar det åt att Kolding återigen går till final. Helt otroligt vad de levererar när det närmar sig finaler. Men det är fortfarande öppet om AaB eller FCK tar den andra. AaB verkade ha greppet när de vann mot FCK men så förlorar man istället mot Viborg med uddamålet. Kolding har också det pressat ekonomiskt men har nu sålt hälften av aktierna i arenan till ett energibolag och får ett tvåsiffrig belopp i miljoner. Det behövdes verkligen för att balansera skulderna på runt 10 miljoner.


Kommentarer
Postat av: Dityramben

Skönt att det blev Skåne-fritt i finalen!!!

2010-05-04 @ 00:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0