Allt är inte hopplöst

Det är kanske så att Sverige har tappat i slagkraft jämfört med andra länder, men än är det inte helt kört. Lugis damer och Drotts herrar går vidare i Cupvinnarcupen. Guif är vidare i Challenge Cup. Sveriges damlandslag slår Frankrike på bortaplan. Sävehof förlorar bara med fyra bollar borta mot Veszprem. Inte så dåligt ändå.

Och Hammarby vann mot RIK. Frågan är om man klarar av att betala sina skatteskulder. Det måste vara jobbigt att år efter år balansera på gränsen till konkurs. När ska man få en balanserad ekonomi? Det går inte att bara skylla på att konkurrensen är stor i Stockholm. Det största antalet möjliga sponsorer finns faktiskt också där.


Kommentarer
Postat av: fp

Man ska ju också vara medveten om att både Sävehofs damer och herrar - liksom Alingsås förra året - har drabbats av extremt tuffa lottningar.

Det är väldigt långt till de största lagen, men strax därunder kan svenska lag fortfarande hävda sig en bra dag.

2010-11-29 @ 20:59:49
Postat av: !

Till fp>>> Visst är du en flitig skribent och sävehofsuporter, men att skylla på lottningen är helt fel. Svenska klubblag där Sävehof just nu är klart nr 1 skulle bli sist eller näst sist i samtliga grupper. När det kommer till damerna så har jag sett två matcher på TV och eftersom jag följer dansk klubbhandboll i synnerhet så kan jag se att skillnaden är enorm, framförallt fysiskt.

2010-11-30 @ 08:24:12
Postat av: fp

Jag vet inte om jag egentligen vill "skylla" på någonting. Mer ett konstaterande att den svenska klubbhandbollen - till skillnad från fotbollen - ändå fortfarande har många lag från många länder bakom sig - det visar ju GUIF och Drott (och Sävehofs damer i kvalet).



Danska damligan är bäst i världen och kanske inte riktigt rätt måttstock här.

Men med en drömlottning hävdar jag nog ändå att ett svenskt lag rentav skulle kunna gå vidare i CL.

Den svenska klubbhandbollens internationella slagkraft har ju - till skillnad från landslagets - f.ö. alltid varit minst sagt varierande. Har exempelvis de bästa damlagen någonsin varit starkare än nu?

2010-11-30 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0