Dagen efter

Jag skäms. Jag glömde bort Anders Hallberg igår och borde naturligtvis ha nämnt honom för han var ju också en matchvinnare vid sidan av Kim. Vilken skillnad det är på Hallberg nu och i början av serien. Jag vill inte gå så långt som att säga landslagsklass, men han är just nu väldigt viktig för Lugi.

Och jag borde kanske också nämnt Creutz i H43, som gjorde oväntade mål från nio meter. Och idag så kom jag dessutom på vem han liknar.

Domarna Widell/Åström var mycket nära att hamna i blåsväder igen. Ett tag kändes det som om de höll på att tappa kontrollen. Går det att bedöma en situation mer olikt än gårdagens händelse där båda domarna stod lika långt ifrån situationen och den ene dömer målvaktens boll och den andra straff +  utvisning? Det är inte mina favoritdomare precis.

Publiksiffran var som sagt bra, men det blir problem när det blir många besökare. Igår var det svårt att ta sig in i Arenan. Och varför väntade man så länge med att öppna båda kioskerna på andra våningen? Och parkeringsplatserna räckte inte till. Och vilket kaos det blev när bilarna skulle köra iväg efter matchen. Och hur kul är det för de gående som kommer norrifrån att trampa i leran i Stadsparken? Hur ska det gå i VM? Är rädd för att varken Arenan eller kommunen riktigt räcker till för ett sådant arrangemang. Det som skulle kunna bli bra PR för kommunen kan mycket väl istället resultera i badwill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0