Mentalt

Handboll är en märklig idrott. Tänk så mycket det mentala spelar roll. I förra mötet mellan Malmö och Lugi så var Lugi otroligt bleka. Och idag så var Malmö helt borta under hela matchen. Hur är det möjligt med två matcher med så helt olika matchbild? Jag kan konstatera att båda lagen fortsätter sin vana att varva bra insatser med usla.

Före matchen skrev jag att jag inte fattade hur Lugi kunde släppa Oscar Jensen till Malmö. Snacka om att jag fick svar på tal. Linus Persson spikade totalt igen medan Oscar knappt räddade en enda boll i första halvlek. I andra halvlek så visade dock Oscar hur duktig han är. Men Oscar hade inte heller samma hjälp av sina lagkamrater som Linus hade.

Jag gillar Lugis nya koncept med ett säsongsprogram kompletterat med tunna matchprogram. Men om man nu har valt att ha enkla tresidiga matchprogram så borde man också kunna göra dem mer aktuella. Det stör mig att tre av spelarna i Lugis trupp saknades i matchprogrammet.

Synd att Klacken inte har en konsekvent verksamhet. Mot Drott var den stor, idag var det inte många som dök upp. Men de som var på plats jobbade bra. Trummorna hördes under större delen av matchen. Skulle dock önska att man höll ett lägre tempo. Klacken får ofta för sig att trumma alldeles för snabbt.

Förutom Linus i mål så vill jag lyfta fram Johan Follin som blir bättre och bättre. Så jäkla bra han är både i försvar och anfall. I Malmö var nog Oscar Jensen bäst trots allt.

Dagens domarpar Eydun Samuelsson och Andreas Hansen var från Färöarna. Jag tyckte faktiskt att de gjorde en godkänd insats.

Till sist måste jag säga att det är kul att Lugi börjar släppa fram nya talanger. Idag dök Simon Stridsberg upp på kanten och 16-årige Jonatan Wilthorn gjorde sitt första elitseriemål.

Undrar förresten varför Zanotti var ilsken hela matchen? Laget spelade ju bra.


Kommentarer
Postat av: Martin

2010-11-14 @ 21:45:31
Postat av: Martin

Eftersom jag vet att delar av Lugiklacken läser denna blogg: Jag tycker det är rent pinsamt när klacken väljer att håna Oscar Jenssen efter alla hans år i Lugi. Och det är inte OK att ägna sig åt att håna klubbens ungdomsledare heller!

2010-11-14 @ 21:48:20
Postat av: Klacken!

Martin,

Nu ska vi ta det lite lungt här, du kan inte anklaga alla och absolut inte när alla inte var med igår i klacken, Jag har full förståelse över det med Oscar och jag respekterar Oscar till 100% att han byte klubb, har man varit där i 10 år ska man få testa något nytt! Men att håna klubbens ungdomsledare får du förklara lite bättre!

2010-11-15 @ 10:17:04
Postat av: Vinröd

Detta är väl endå elit nivå och spelarna ska kunna ta lite glåpord från läktaren ? Kul att sittplats var på hugget igår , men behövs det att laget leder med 9 mål för dem ska komma igång?

2010-11-15 @ 11:55:21
Postat av: Martin

Kortfattad beskrivning: Oscar släpper in en boll. Klacken skanderar "Oscar Jensen". Rutinerad ungdomsledare vänder sig till klacken och säger att det inte är roligt. Klacken skanderar "Byt plats, gubbjävel". End of story.

2010-11-15 @ 12:17:33
Postat av: Klacken!

Martin, dem flesta av oss är vänner med Ogge så det var nog ömsesidigt! men detta med klubbens ungdomsledare får du förkalra dig mer med!

2010-11-15 @ 13:17:39
Postat av: Supporter

Vi förstår att visa kanske tog lite illa upp när vi hetsade lite med Ogge... Men det där med att vi håna dig som ungdomsledare där var ju inte Enns sant, var det lönt att lägga till det från början ? Vill du få oss att framstå som idioter? Det kanske du tycker att vi är också. Men som alltid kul att alla gnäller en massa så fort klacken har sjungit eller skrikit något som kanske varit lite olämpligt, lika kul är de varje gång man får höra från alla att dem tycker vi har gjort ett bra jobb.........

2010-11-15 @ 14:01:21
Postat av: LUGISFINAPÅGAR

I LUGI UPPFOSTRAR VI POJKAR TILL MÄN OCH FLICKOR TILL KVINNOR INGA KÄRRINGAR TUFF SPORT OCH OM DOM SKALL LYCKAS, ÄR DET BARA ATT BITA IHOP OCH GILLA LÄGET ! martin tycker du är en kärring

2010-11-15 @ 15:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0