Rättvis seger

Såg Lugis match på webben idag. Lugi hade kommandot från början till slut och vann fullkomligt rättvist. Och då brände ändå Lugi flera frilägen och hade absolut flest tekniska fel. Och ändå vinner man klart. Ystad var alltså riktigt dåliga. Om Ystad fansen drömt om guld i år så kan man glömma det rakt av. Det var kört redan när man anställde Pelle Käll som tränare. Vet inte varför han aldrig levererar, han kan ju handboll. Brister han i intelligens, psykologi, smarthet eller vad handlar det om? Och varför tog Ystad in honom överhuvudtaget?

Tycker att handbollssändningarna på webben blivit bättre. Jag betalar gärna 30 spänn. Men fortfarande finns det vissa tekniska problem och produktionen tangerar ibland töntighet. Det är märkligt att experten i dag uttalade (Kim Ekdahl) de Rietz som de Rajs. När kommentatorn samtidigt hade rätt uttal. Hur svårt kan det vara?

Lugi börjar bli bra. Gudmundsson är lysande på kanten. Hallberg har blommat upp. Linus Persson i mål gör sitt jobb. Och Ekdahl du Rietz sätter motståndarna i otroligt press hela tiden. Och jag närmar mig tillfället när jag ska smörjas in i tjära och fjädrar och be Zanotti och Axnér om ursäkt.

Avbytarbänken tyckte inte att han mästrade mig förra året och jag tog kanske i, men nog hade han lite pekpinnar i sitt bloggande. Men oavsett det så saknar jag hans bloggande, som gav mig mer än vad Evert Ekh gjorde. Hoppas han trivs med sina nya arbetsuppgifter. Och jag ska läsa tipset om Guifs hemsida. Det verkar bl a handla om domaren som en gång vände sig mot mig på läktaren och högröd i ansikten skrek: "Prova själv att döma! Det är min själ inte så lätt!". Och det är det inte, men då måste man också anstränga sig att hitta domare som är tillräckligt kompetenta. Idag känns det lite som om förbundet är glada för det som finns. Det är inte bara landslaget som tappat internationellt. Samma sak gäller domarkåren. 

Till Nellies mamma vill jag bara säga att ja det står Stürmerfoul i pannan på mig. Om du är observant så kan du säkert identifiera mig mig på derbyt mot H43 på måndag.




Kommentarer
Postat av: Nelliesmamma



Hahaha...så det är ok att bli igenkänd på hemmamatcher då?? Hmmm? Jag har nog missat nåt här.

2010-11-19 @ 22:28:44
URL: http://nelliesmamma.bloggagratis.se/
Postat av: OK

Pelle Käll kan helt klart handboll, men människor är han lite sämre på..........!

2010-11-19 @ 22:59:46
Postat av: Okänd

Pelle gnäll pelle gnäll Pelle gnäääälll sjunger

fin seger idag, FORZA LUGI!

2010-11-19 @ 23:27:06
Postat av: Dodo

Vafan webb-TV?! Varför var du inte med oss i ÖP ikväll? Med din hjälp hade vi kanske vunnit med 28-22. ;)

2010-11-19 @ 23:47:38
URL: http://snickesnack.se
Postat av: Lugi Klacken

Lät klacken nått på tv?!

2010-11-20 @ 15:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0