Boden handboll

Med ojämna mellanrum brukar jag ju skriva om Boden Handboll IF. Damlaget i div 1 Norra. Nu har man spelat sin första match i serien. Man startade direkt med ett derby mot Bodens BK. Förra året vill jag minnas att man inledde med en förlust i derbyt, men i år vann man klart med 30-20. Nu är man bäst i Boden. Men ärligt talat så var väl segern väntad, Boden Handboll verkar ha gjort bra värvningar. Följande spelare är nya jämfört med förra året.

Lindfors, Ida från Malmbergets AIF
Bergdahl, Karin   Gjövik og Vardal HK
Ryngmark, Linnéa   Skånela IF
Vikman, Elin   Skånela IF
Fahlgren Viklund, Pernilla   Lillpite IF
Wiksten, Pernilla   Bodens BK HF
Sellin, Helena   Bodens BK HF
Johanna S Hedberg   Comeback
Josefina Schmidt   Comeback

Nu håller jag tummarna att det går bra i år och att man tar sig upp i seriesystemet. Ingen skulle bli gladare än jag om även de norra delarna av Sverige får ett elitserielag.

Och apropå bloggande handbollstjejer så har spelarna i Boden Handboll en blogg som inte verkar censurerad, bhiff.blogg.se. En blogg som verkar ha betydligt fler besökare än min egen tråkiga blogg.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej på dig!

Det känns väldigt roligt att du skriver om oss. Du ska veta att jag, och flera andra i Boden Handboll även följer Din blogg.



Nu laddar vi inför kommande match, 17 oktober hemma mot Lillpite!



Ha det så bra! Emmy, Boden Handboll.

2010-10-08 @ 18:44:59
URL: http://bhiff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0