Ett derby

Det gick trots allt som väntat. Lugi vann rättvist efter att ha kontrollerat matchen under nästan hela matchtiden. Lugi var det bättre laget. Försvarsspelet och framförallt "förrädaren" Linus Perssons målvaktsspel avgjorde. Men det blev ändå lite spänning på slutet. Lugi fick plötsligt problem med H43: s utgrupperade försvar och H43 kom allt närmare på slutet. Det var starkt gjort av H43 att kämpa ända in till slutet.

Men det är konstigt att hemmapubliken inte kämpade lika mycket. Hemmafansen satt tysta nästan hela matchen och tillät Lugis klack att dominera. Bra jobbat av Lugis klack.

Men jag måste säga att H43 är bättre än vad jag trodde att de skulle vara i år. De känns mer som ett lag jämfört med förra säsongen. Och årets nyförvärv har fyllt upp luckorna bra. Och så har man Zoran Roganovic. Han är fortfarande ruggigt bra. H43 bör inte ha några problem med att hålla sig kvar i år. 

Lugi kändes stabila för första gången i år. Förutom Linus Persson så var Kim Ekdahl stundtals riktigt bra. Och Johan Follin har tagit ett steg framåt i år. Han är otroligt nyttig för Lugi både framåt och bakåt. Han manar på sina medspelare och är otroligt spelintelligent. Och jag undrar om inte Lugis nya spel börjar sitta där så smått. Och så är det kul att se att Zanotti fortsätter att vara engagerad under matcherna och att han verkar ha kommit över den press han verkade känna de första matcherna. 

På vägen ut ur hallen hörde jag en hemmafan säga: "Jag avskyr Lugi något så otroligt. Jag hatar dem mer och mer. Får jag se en vinröd tröja så vet jag inte vad jag gör.". Ett derby kan alltså fortfarande väcka en hel del känslor. 

Men är det någon som vet hur många det var i publiken? Det sades inte under matchen och det står inget på HEH heller. Men det kändes som en bit över 2000.

 


Kommentarer
Postat av: Mario

2246 står det på matchprotokollet i alla fall, alldeles för dåligt.

2010-10-20 @ 00:01:16
Postat av: Hugo Boss

Det är så jäkla skönt att se Lugi nu!!! Igår tycker jag att de gör en briljant match i derbyt, bäst iår som jag sett! Härligt att se att man nu slagit elitseriens två största "inställnings- och krigarlag" (Kristianstad och H43) med deras egen medicin, attityd!!! Forza Lugi Ole Ole

2010-10-20 @ 09:52:13
Postat av: Dodo

Mycket slarv i slutet av Lugis högerflank höll på att bjuda H43 på en poäng. Det funkar inte att spela korgboll,studsa bollen i evighet och sedan passa medspelare i knähöjd.

Annars, sett över hela matchtiden, en given segrare.

2010-10-20 @ 09:56:56
URL: http://snickesnack.se
Postat av: DodiddeliDo

Jo, det funkar...Se själv 31-29.

2010-10-21 @ 09:43:46
Postat av: Dodo

Mot H43 i tio minuter av 60 kanske, men mot Guif, Alingsås, Sävehof m.fl, kostar det två poäng - garanterat. Krävs 100% disciplin mot de gängen. Egentligen mot de flesta - det svänger snabbt i handboll.

2010-10-21 @ 09:54:22
URL: http://snickesnack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0