Tänk

att HK Malmö vann mot Hammarby och att man kan vinna några matcher i rad.

att Hammarby därför fortfarande ligger kvar i bottenträsket. Lindesberg är alltså ännu inte helt akterseglat.

att jag ändå får några kommentarer som håller med när jag klagar på Lunds Arena och Lundaklubbarnas jobb med marknadsföring. Istället för att tycka att jag är en jobbig och gnällig jävel så kanske berörda parter ändå borde fråga sig om det finns något som de kan göra annorlunda. Men så klart, det är bekvämare att tycka att jag borde lägga ner.

att Lundaderbyt idag ändå känns lite ovisst. Men Lugi är ändå favoriter och H43: s chans är väl att mobilisera samma inställning som man t ex hade mot Ystad.

att samtliga sex svenska landslag - junior-, ungdoms- och seniorlandslag är 2010-2011 kvalificerade till de EM och VM som arrangeras. Det är min själ inte dåligt. Det finns återväxt i Sverige.

att Svenska Handbollförbundet och TV4-Gruppen har slutit avtal om sändningsrättigheter avseende herrlandslagets EM-kvalmatcher och damlandslagets VM-kval. Men jag undrar hur mycket pengar förbundet får in?

att nedanstående danska bruttotrupp till EM-kvalet ändå känns lite svagare än vanligt. Jag tror att man kommer att få problem framöver med generationsskiftet. Det borde vara så att man tar något steg tillbaka. Undrar hur sponsorer och allmänheten tacklar det i Danmark.

Målvakter:
Niklas Landin, BSV
Sørenn Rasmussen, Flensburg-Handewitt
Jannick Green, AaB Håndbold

Utespelare:
Thomas Mogensen, SG Flensburg-Handewitt
Mads Christiansen, AaB Håndbold
Lasse Boesen, SG Flensburg-Handewitt
Lars Christiansen, KIF Kolding
Anders Eggert, SG Flensburg-Handewitt
Bo Spellerberg, KIF Kolding
Lasse Svan Hansen, SG Flensburg-Handewitt
Hans Lindberg, HSV Hamburg
René Toft Hansen, AG Håndbold
Henrik Møllgaard, AaB Håndbold
Mikkel Hansen, AG Håndbold
Kasper Nielsen, BSV
Kasper Irming, Århus Håndbold
Morten Olsen, Hannover/Burgdorf
Rasmus Lauge Schmidt, BSV
Jesper Nøddesbo, FC Barcelona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0