Axnér

Är faktiskt lite stolt över att Axnér läser min blogg. Det känns som om jag trots allt har ett berättigande i bloggvärlden. Jag för min del läser alltid och nästan bara Axnérs blogg. Jag tycker att han ofta träffar helt rätt i sina analyser. Som i dagens inlägg när han skriver att Elitserien borde starta tidigare. Denna vecka är helt fel när hockeyn startar, fotbollsallsvenskan är i slutspurt och Champions League-spelet startar. Snacka om usel timing.

Hade serien börjat tidigare så hade inte heller programmet blivit så packat.

Men det är med detta som med mycket annat i handbolls-Sverige. Förbundet är sannerligen rätt trögt och obenäget till förändringar.

Axnér undrade också vad jag hade förväntat mig på bänken. Jo, jag hade förväntat mig lite mer engagemang från bänken. Nog sjutton får Axnér och Zanotti hålla med om att de inte riktigt var sig lika. Men rubriken Antiklimax gällde också lagets insats. Det fanns en del förväntningar om att Lugis lag skulle visa mer glöd nu med den nya ledarduon. Framförallt när man jobbat med det individuella i laget. Och ändå så var det mesta sig likt från förra året.

En läsare från fd Lugiklacken gillade inte att jag inte tyckte om att det fanns några som buade på Palle Hansen i Ystadlaget. Så här är det: Jag gillar publiktryck, jag gillar klackar och jag gillar när man som igår försökte få igång publiken. Jag gillar däremot inte när man är mer intresserade av att dissa motståndarlaget än att heja på sina egna. Men jag är inte Guds bästa barn. Det händer att jag också buar åt motståndare eller domare. Men då ska motståndarna först betett sig riktigt illa och domarna ska vara ovanligt partiska.  Men som igår att bua mot en motspelare bara för att han är duktig har jag svårt att acceptera. Även om syftet är att få spelaren ur balans.

Såg förresten Hannover mot Hamburg igår också. Vilken skillnad det var i tempo mot matchen i Lunds Arena. Elitserien ligger långt efter Bundesligan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0