Damerna igen

Som vanligt startade damerna uselt mot Rumänien igår, men till skillnad från Norgematchen så gnetade man sig ikapp. Och borde ha vunnit om nu inte Linnea Torstensson hade slarvat bort det ena anfallet efter det andra på slutet. På näthinnan har jag bl a när hon stillastående passade en rumänska som stod en halv meter bort. Otroligt! Men Linnea var inte den enda syndaren. Det passades fel och tappades bollar av fler.

Överlag är det märkligt hur laget kan missa så mycket. Det är inte bara alla dessa tekniska fel. Hur många frilägen brände man inte? Hur många stolpar träffade man inte under matchen? Jag kan inte hjälpa det, jag blir så jäkla frustrerad. Jag fattar det inte. Det måste vara något mentalt. Eller ren och skär oskicklighet.

Och det är synd. För får damerna bara till anfallsspelet så kommer man att bli ett topplag. Förutom att minska alla tekniska fel så tycker jag att laget behöver lite mer skytte utifrån och ett lite bättre mitt6-spel offensivt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0