Damlandslaget

Damerna träningsspelar som bekant i Danmark just nu. Igår spöade de lite överraskande Ryssland med uddamålet. Jag såg matchen på tv, kul att TV4 trots allt visar en hel del handboll. Som vanligt pendlar damerna mellan helvete och himmel. Finns det något landslag som pendlar så i spelkvalitet? Anfallsspelet är stundtals urdåligt för att då och då blixtra till. Det är tur att försvarsspelet är så bra som det är. Det håller nästan högsta världsklass. Kul att se att Sabina Jacobsen har utvecklats. Så länge hon var pigg så såg man att hennes fotarbete har blivit mycket bättre. Överhuvudtaget så ser hon numera riktigt vältränad ut. Fortsätter utvecklingskurvan så blir hon en stjärna.

Men vad kan man säga om Linnea Torstensson? Visst, hon är en bra skytt, men Gud så många tekniska fel hon gör! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Antagligen är hon varken särskilt teknisk eller intelligent.

Hellgren var lyrisk över Jessica Helleberg på kanten igår. Och ja, jag gillar också henne. Hon verkar ha tuffheten för att klara sig internationellt. Bloggarkollegan Wiel Fredén var också bra. En annan som också gjorde en bra insats var Anna-Maria Johansson i handra halvlek med några riktigt snygga stegisättningar.

Målvakterna skötte sig också, även om jag undrar varför svenska målvakter envisas med att göra sig så smala som möjligt genom att vända sidan till vid kantavsluten.

Nu väntar Norge och Rumänien. Tuffa motståndare. Men det är kul att Sverige får vara med i det här sällskapet. Att vi numera räknas som en svår motståndare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0