Inför Slaget i Malmö

Som jag skrev häromdagen så gillar jag initiativet till Slaget i Malmö. Helt klart ett sätt att marknadsföra handbollen i södra Sverige. Förra årets publiksiffra på runt 8500 personer blir kanske svårt att slå, men det gör inget. Det lär bli tillräckligt mycket folk ändå för att det ska kunna bli en handbollsfest. Vågar jag hoppas på lite bättre Tifos denna gång? Lugis klack gjorde ett bra jobb, synd bara att Lugi gjorde ett av de största bottennappen. Men övriga lag hade inte mycket till Tifon den gången. Och rätt märkligt var det också förra gången att stora delar av Ystadfansen inte satt kvar och såg nästa match utan åkte hem. Så mycket gillar man alltså själva handbollen i Ystad.

Det enda jag hade önskat är att matchen hade spelats lite tidigare på dagen. Vi som gillar att roa oss med mer än handboll på lördagskvällarna får lite svårt att hinna med något annat.

Och mitt tips kvarstår: Ystad vinner mot H43 och Lugi slår Malmö.

Kommentarer
Postat av: Vit

Vilket skitsnack! SAMTLIGA 21 bussar från/till Ystad gick hem efter andra matchen. Problemet var att mat och restaurangbokningar havererade så vi som åt fick inte mat i oss förrän till 2:a halvlek. Vi var många som satte oss igen medan andra valde bort den matchen. Tänk istället om storstäderna haft samma uppslutning som lilla Ystad.

2010-09-18 @ 08:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0